افزایش ۶۱ درصدی مصدومان حوادث شب پایان سال در کردستان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مقایسه تعداد مصدومان حوادث شب آخر سال‌ ۱۴۰۱ با ۵۷ مورد و سال ۱۴۰۲ با ۹۱ مورد، افزایش ۶۱ درصدی تعداد مصدومان را به نسبت سال گذشته در کردستان نشان می‌دهد.

حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: روز گذشته از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰ بر اثر حوادث مراسم شب آخر سال، در مجموع به ۹۱ نفر از مصدومان استان خدمات فوریتی و درمانی ارائه شد.

وی افزود: طی این حوادث ۲۸ نفر در سنندج، ۲۹ نفر در سقز، هشت نفر در بیجار، یک نفر در بانه، هشت نفر در دهگلان و ۱۷ نفر در مریوان مصدوم شدند و در قروه، کامیاران، دیواندره و سروآباد مصدومیتی به ثبت نرسید.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان ۹ درصد از مصدومان ناشی از حوادث پایان سال در استان را زنان و ۹۱ درصد را مردان دانست و خاطرنشان کرد: ۵۷ درصد افراد مصدوم زیر ۱۸ سال و ۴۳ درصد نیز بالای ۱۸ سال بودند.

جعفری ادامه داد: ۱۸ مورد آسیب چشمی و ۷۳ نفر سوختگی و تروما را داشتند که وضعیت سه نفر از سوختگی‌ها وخیم بوده و در بخش ویژه بیمارستان‌ها تحت درمان هستند.

وی تاکید کرد: یک کودک هم در بخش ویژه بیمارستان با آسیب شدید چشم بستری شدند و مابقی مصدومان یا به صورت سرپایی درمان و یا بستری موقت شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مقایسه تعداد مصدومان مراسم‌های شب آخر سال ۱۴۰۱ با ۵۷ مورد و سال ۱۴۰۲ با ۹۱ مورد، افزایش ۶۱ درصدی مصدومان شب آخر سال را به نسبت سال گذشته در کردستان نشان می‌دهد.

کد خبر 737792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.