معاینه ۱۲۶۰ حاجی زنجانی آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به نزدیک شدن به موعد حج؛ معاینه یک هزار و ۲۶۰ اعزامی از زنجان به این سفر معنوی آغاز شد.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: از ۲۳ اسفند سال قبل اسامی پزشکان که معاینات را انجام می‌دادند اعلام شد که در این استان توسط سه پزشک در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده آغاز شده است.

وی تاکید کرد: امسال ۱۰ کاروان از استان زنجان تحت معاینه پزشکی قرار می‌گیرند که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه در این ماه کمیسیون‌های تخصصی تشکیل و در ۱۳ همین ماه پرونده معاینات پزشکی حجاج زنجانی بسته خواهد شد، افزود: در زمان حاضر معاینات حجاج در مرکز استان در درمانگاه هلال احمر زنجان در حال انجام است.

هاشمی با بیان اینکه واکسن مننژیت حجاج زنجانی وارد استان زنجان شده است که پس از پایان ماه مبارک رمضان این عملیات انجام خواهد شد، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم برای معاینات و واکسیناسیون با سازمان تدارکات پزشکی انجام شده است.

وی یادآوری کرد: برای یک هزار و ۲۶۰ زائر سال آینده عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل ۱۳۰۰ واکسن مننژیت پیش بینی و وارد زنجان شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهار داشت: واکسیناسیون حجاج در شهرهای زنجان، ابهر و خدابنده انجام خواهد شد.

کد خبر 737774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.