اعزام ۴۴۸۵ زائر از استان اصفهان به مراسم حج/پیش‌بینی تمهیدات لازم در صورت ابتلا به کرونا

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه ۳۱ نفر تحت عنوان مدیر کاروان و چهار هزار و ۴۸۵ نفر تحت عنوان زائر از استان اصفهان به حج سال جاری اعزام شدند، گفت: همه امکانات مرکز پزشکی حج و بیمه درمانی هلال‌احمر در خدمت زائران خواهد بود و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

امیر جلالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واکسیناسیون حجاج در سال جاری از تاریخ شانزدهم لغایت نوزدهم خردادماه، انجام شد. حجاج در سال جاری به دو گروه تقسیم‌بندی شدند؛ گروه اول شامل افرادی بودند که در سال ۹۸ واکسن مننژیت تزریق کرده بودند و تنها برای گرفتن کارت واکسیناسیون مراجعه کردند، گروه دوم نیز افرادی بودند که نسبت به تزریق این واکسن اقدام نکرده بودند یا درخواست تزریق مجدد آن را داشتند.

وی با بیان اینکه کارت واکسیناسیون حجاج در سال جاری دارای دو واکسن افزون‌تر از سال‌های گذشته بود که شامل واکسن فلج اطفال و کرونا است، افزود: با تلاش جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان و همراهی نیروهای داوطلب، واکسیناسیون حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر از حجاج در سال جاری، انجام شد.

لزوم تزریق واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم برای حجاج

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ادامه داد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و مرکز حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر و سازمان حج و زیارت، تنها واکسن‌های مورد قبول عربستان شامل آسترازنکا و سینوفارم است و حجاجی که واکسن تزریقی آن‌ها متفاوت بود، باید دو دوز از واکسن‌های مذکور را تزریق می‌کردند.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون امسال حجاج اقدامی مشترک میان شبکه بهداشت، وزارت بهداشت، سازمان حج و زیارت و مرکز حج و زیارت استان و جمعیت هلال‌احمر بوده است و با وجود زمانی بسیار کوتاه، همراهی‌ها صورت گرفت تا خدمتی شایسته برای زائران انجام شود.

تجهیزات موجود با کمبودی روبه‌رو نیست

جلالیان با بیان اینکه همه زائران طی هماهنگی‌های انجام شده واکسن‌های خود را تزریق کردند، اضافه کرد: کادر درمان طبق سنوات گذشته به همراه دارو و تجهیزات در بیمارستان هلال‌احمر در مکه و مدینه با تمام توان حاضر شدند و در حال ارائه خدمات در مدینه و مکه مکرمه هستند.

وی با بیان اینکه تجهیزات موجود با هیچ کمبودی روبه‌رو نیست، گفت: ۳۱ نفر تحت عنوان مدیر کاروان و چهار هزار و ۴۸۵ نفر تحت عنوان زائر از استان اصفهان، به حج سال جاری اعزام شدند، معاینات مدیران کاروان‌ها، زائران، روحانیون و معینه‌های آنها نیز در مدت بسیار کوتاهی از تاریخ بیست‌وپنجم اردیبهشت تا بیست‌ویکم خردادماه، انجام شد.

شرایط خاص و ویژه درپی شیوع بیماری کرونا

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا شرایطی خاص و ویژه را می‌طلبد، ادامه داد: پیش‌بینی‌های لازم از جهت تجهیزات، دارو، آموزش پزشکان کاروان‌ها، حجاج و مدیران کاروان‌ها توسط جمعیت هلال احمر در کل کشور انجام شد تا زائران در صحت و سلامت به کشور بازگردند.

وی با بیان اینکه در صورت ابتلای فردی به بیماری کرونا در طول سفر، هیچ مشکلی وجود ندارد و همه امکانات مرکز پزشکی حج و بیمه درمانی هلال‌احمر در خدمت زائران خواهد بود، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم به اندازه کافی برای پاسخ‌گویی به بیمارانی که احتمالاً مبتلا به بیماری کرونا می‌شوند، در بیمارستان‌ها اندیشیده شده است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

کد خبر 583910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.