پلمپ ۵ مرکز متخلف و معدوم‌سازی ۲۹۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کاشان

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از انجام بیش از ۳۵۶۴ مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط در قالب طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان خبر داد.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند لغایت ۲۷ اسفند، ۳۵۶۴ مورد بازرسی در شهرستان کاشان و آران و بیدگل انجام شده است.

وی افزود: در این مدت پنج مورد مرکز متخلف پلمب شده، ۱۹۵۴ مرکز نیز اخطاریه دریافت کرده و به مراجع قضائی معرفی و همچنین ۲۹۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، معدوم شده است.

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در این طرح ۶۹ بازرسی از مراکز اقامتی و ۴۹ بازرسی از مراکز بین راهی، ۱۷۷۵ مورد کلرسنجی شبکه‌های آب آشامیدنی و ۲۹۷۹ مورد سنجش پرتابل سطوح و مواد غذایی نیز انجام و به ۶۵ شکایت بهداشتی مردمی و سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند.

دلاوری اضافه کرد: مسافران نوروزی از مراکز معتبر و دارای مجوز بهداشت برای تهیه مواد غذایی و اماکن اقامتی استفاده کنند، به نکات بهداشتی هنگام سفر توجه ویژه داشته باشند، از مصرف مواد غذایی فاسد و مانده خودداری و در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری، به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 737699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.