ثبت بیش از ۶ میلیون تردد در راه‌های اصفهان / کاهش ۶۷ درصدی تصادفات منجر به فوت

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش چهار درصدی ترددها در سطح محورهای مواصلاتی استان از زمان شروع طرح نوروزی گفت: تصادفات منجر به فوت ۶۷ درصد در این ایام کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی مولوی اظهار کرد: استان اصفهان با توجه به موقعیت خاص و شاه‌راه بودن در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب در میان سایر استان‌ها جایگاه ویژه‌ای از نظر حجم تردد و حضور مسافران نوروزی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با گذشت چهار روز از زمان آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند، میزان ترددها در سطح محورهای مواصلاتی استان اصفهان چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و بیش از شش میلیون و ۱۱۷ هزار تردد در این مدت به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راه استان به کاهش ۶۷ درصدی میزان وقوع تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان اشاره و تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل کارشناسان این پلیس، علت ۶۲ درصد از وقوع انواع تصادفات و حوادث ترافیکی و جاده‌ای، سهل‌انگاری، حواس‌پرتی، رعایت نکردن سرعت مطمئنه و بی‌توجهی رانندگان به جلو معرفی شده‌اند.

مولوی با بیان اینکه تصادفات جرحی نیز در این مدت با کاهش چهار درصدی روبه‌رو بوده است، ادامه داد: مشارکت مردم تضمین کننده ارتقای سطح آگاهی‌ها و پیشگیری از وقوع تصادفات است، رانندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کمترین زمان ممکن است جان سرنشینان خودرو را به خطر بیاندازد.

وی با اشاره به آماده‌باش تمام امکانات و حضور پررنگ مأموران پلیس برای مدیریت ترافیک در سطح محورهای مواصلاتی استان در طرح نوروزی خاطرنشان کرد: با آغاز این طرح، نیروهای خدماتی و امدادی با استفاده از حداکثر توان اجرایی و امکانات موجود، آماده ارائه خدمات مضاعف در ایام پایان سال و تعطیلات نوروز به هم‌وطنان در سطح محورهای مواصلاتی استان هستند.

کد خبر 737696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.