درهای ورزشگاه ولایت برای اسکان مسافران نوروزی اصفهان باز شد

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش رحمت الهی، در جنوب شهر مناطق ۵، ۶ و ۱۳ و در شمال شهر مناطق ۱۰ و ۱۴ در حالت آماده‌باش هستند و راس ساعت ۲۰:۳۰ درهای ورزشگاه ولایت واقع در منطقه ۵ بازگشایی شده است که در صورت نیاز، یک ورزشگاه دیگر نیز وارد مدار خواهد شد.

جواد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هر ساله ظرفیت بخش خصوصی را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین امکانات شهر اصفهان در زمینه اسکان مسافران نوروزی مد نظر قرار می‌دهیم که برای نوروز ۱۴۰۳ هتل‌ها مهمان‌پذیرها به‌عنوان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اولویت نخست اسکان قرار دارد.

وی افزود: در اولویت دوم اسکان مسافران نوروزی، مدارس آموزش و پرورش قرار دارد که برای سال جاری حدود ۶۰۰ مدرسه در سطح استان برای اسکان در نظر گرفته شده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اولویت دیگر اسکان منازل استیجاری است و بر اساس آمار بانک اطلاعاتی، بالغ بر سه هزار منزل استیجاری در قالب واحدهای صنفی مجازی که از طرف اتحادیه مشاوران املاک مشخص شده است، خدمات اسکان را به مسافران نوروزی ارائه می‌کنند.

شفیعی با بیان اینکه مشاوران املاک تعدادی جلیقه‌پوش معرفی می‌کنند که کلاس‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار و در واحدهای صنفی مشغول به‌کار می‌شوند، اضافه کرد: سپس خواگاه‌های دانشجویی و کارمندی وجود دارد که در سطح شهر اصفهان برای اسکان مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش رحمت الهی، در جنوب شهر مناطق ۵، ۶ و ۱۳ و در شمال شهر مناطق ۱۰ و ۱۴ در آماده‌باش هستند و رأس ساعت ۲۰:۳۰ درهای ورزشگاه ولایت واقع در منطقه ۵ شهرداری اصفهان بازگشایی شده است که در صورت نیاز، یک ورزشگاه دیگر نیز وارد مدار اسکان خواهد شد.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه با توجه به اسکان ۱۷ روزه مسافران در نوروز ۱۴۰۲، حدود یک میلیون و ۸۰ هزار نفر اسکان داشتیم، اضافه کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، ظرفیت اسکان هر شب در شهر اصفهان بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار نفر شب‌خواب است و با توجه به اینکه برای نوروز ۱۴۰۳، یک ماه ظرفیت اسکان در نظر شده است، پیش‌بینی می‌شود تا دو میلیون نفر مسافر را اسکان دهیم.

کد خبر 737691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.