موضوعات کلان و راهبردی برای پژوهش مدنظر مرکز پژوهش‌های شورا قرار دارد

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه برخی موضوعات کلان و راهبردی در مدیریت شهری نیازمند پژوهش‌های اساسی است گفت: برای پژوهش مصادیقی که گره گشای مسائل شهری باشد مد نظر مرکز پژوهش‌های شورا قرار دارد.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: کلان‌شهر اراک با تکیه بر سابقه و جایگاه برجسته‌ی خود می‌تواند بر اساس پژوهش‌های علمی و اصولی، به الگویی در سطح کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که پژوهش‌های کاربردی انجام دهیم افزود: برای توسعه حوزه مدیریت شهری و به نوعی پیشرفت در زیرساخت‌های شهری و توانمندسازی حوزه مدیریت شهری و شهرداری‌ها مانند موضوع هوشمندسازی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی وسایل نقلیه سبک، تاکسی‌ها و شبکه آبرسانی و آبیاری فضای سبز که به صورت هوشمند انجام شود، همچنین هوشمندسازی میزان مصرف برق در دستگاه‌های اجرایی و معابر شهری مدنظر است که با کیفیت بهتری انجام شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه برخی موضوعات کلان و راهبردی در مدیریت شهری نیازمند پژوهش‌های اساسی است تصریح کرد: برای پژوهش مصادیقی که گره‌گشای مسائل شهری باشد مد نظر مرکز پژوهش‌های شورا قرار دارد.

چگینی ادامه داد: همچنین نیاز است مواردی که برای شهرداری تبعات بسیاری دارد از جمله مشکلات قراردادی که موجب ارجاع آن به کمیسیون ماده ۳۸ می‌شود، پژوهش‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در سنوات گذشته برای صدور پروانه قیمت منطقه‌ای از دارایی گرفته می‌شد و در برخی از مناطق که وسعت زیاد بود، هزینه صدور پروانه به صورت یکسان محاسبه می‌شد اما در سال گذشته با تغییراتی که در این خصوص اعمال شد پرداخت عوارض به عدالت نزدیک‌تر شد و بر اساس پایه‌های صدور عوارض پروانه ملاک عمل قرار گرفت.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک گفت: مرکز پژوهش‌ها قصد دارد این رویه را به صورت یک الگوریتم تبدیل کند و برای شهر انجام شود تا به نوعی قیمت گذاری منطقه‌ای با دقت بالاتری انجام شود که در مناطق کم برخوردار هزینه‌های صدور پروانه کمتر و در برخی از مناطق که مرغوب‌تر هستند، قیمت گذاری متناسب با آن در نظر گرفته شود.

کد خبر 737685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.