اوضاع شهرستان چگنی با بهره‌گیری از زیرساخت‌های کاربردی تحت کنترل است

فرماندار چگنی گفت: با توجه به میزان بارندگی‌ها در شهرستان چگنی که تا یک ساعت پیش ۴۳ میلی‌متر بوده است، با تمهیدات انجام شده تاکنون هیچگونه مشکلی در سطح شهرستان اعلام نشده و با برنامه‌های ستاد بحران اوضاع تحت کنترل است.

افشین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان، اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان در زمان اعلام بارندگی‌ها توسط سازمان هواشناسی در شهرستان چگنی تشکیل و اعضای این ستاد در محل کار خود حضور دارند.

وی افزود: با توجه به احداث فراز بند سد معشوره خروجی آب به مسیرهای انحرافی هدایت و کنترل شده است و همین امر باعث شده تا رود کشکان تا این ساعت در محدوده جغرافیایی شهرستان چگنی طغیان نکند.

فرماندار چگنی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات و بازدیدهای مدیران، خروجی آب در دهانه سد معشوره چیزی نزدیک به ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه است که از مسیرهای انحرافی خارج می‌شود و همین خروج کنترل شده، خطرات احتمالی را کنترل کرده است.

وی گفت: ظرفیت خروجی‌های سد معشور نزدیک به ۳۵۰ متر مکعب بر ثانیه است که با توجه به ادامه دار شدن بارندگی‌ها احتمال رسیدن به این ظرفیت پیش‌بینی می‌شود.

بازگیر ادامه داد: با توجه به اینکه اوج بارندگی‌ها از ساعت ۴ عصر تا ۹ شب امروز است، از شهروندان تقاضا می‌شود، از ترددهای غیر ضروری و عبور و مرور در کنار مسیرهای آب خودداری کنند، ستاد مدیریت بحران تا آخرین لحظه اتمام بارندگی‌ها در محل فرمانداری مستقر و اوضاع را لحظه به لحظه رصد می‌کند.

کد خبر 737652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.