چهره‌های خبرساز سال ۱۴۰۲ / از حضور مجید انتظامی به‌روی صحنه تا دختر کاپشن صورتی

در سال ۱۴۰۲ برخی از چهره‌های فرهنگی بنا به اتفاقاتی خبر ساز و موجب شدند مردم و رسانه‌ها در رابطه به این اتفاقات کنش‌هایی را نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همیشه و هر سال شاهد اتفاقات و خبرساز شدن چهره‌های فرهنگی و مواردی از این دست در جامعه و جهان هستیم که در بیشتر مواقع امواجی که این افراد با حاشیه‌های خود در جامعه ایجاد می‌کنند حائز اهمیت است چرا که گاهاً بر روی اخلاق و ابعاد مختلف جامعه تأثیر می‌گذارد.

در سال ۱۴۰۲ نیز برخی از چهره‌های فرهنگی بنا به اتفاقاتی خبر ساز و موجب شدند مردم و رسانه‌ها در رابطه به این اتفاقات کنش‌هایی را نشان دهند که در ادامه مروری بر خبرسازترین چهره‌های فرهنگی سال خواهیم داشت:

ریحانه، دختر کاپشن صورتی

همه چیز از عکس کفن کوچکی که روی آن نوشته بودند: «دختری با کاپشن صورتی و گوشواره قلبی» شروع شد.؛دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی یکی از شهدای انفجارهای تروریستی کرمان بود.

دختری دو ساله به نام ریحانه سلطانی نژاد که به همراه ۷ نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش در این حادثه به شهادت رسیدند.

چهره‌های خبرسال سال ۱۴۰۲ / از حضور مجید انتظامی به‌روی صحنه تا دختر کاپشن صورتی

شهیدحمیدرضا الداغی

ساعت ۹ شب، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که حمیدرضا الداغی در حالی که در راه کلاس دخترش بود، با مشاهده مزاحمت چند اراذل و اوباش برای یک دختر با آن‌ها درگیر شد و بر اثر اصابت ضربات چاقو به شهادت رسید و پس از این واقعه تلخ، نام او به‌عنوان شهید غیرت مطرح شد.

کیم جای

کیم جای یا داوود کیم متولد ۸ آوریل ۱۹۸۳ در سئول خواننده و یوتیوبر مشهور اهل کره حنوبی است که با نام حرفه‌ای جی سال‌ها به عنوان خواننده و یوتیوبر و وبلاگ نویس در کره حنوبی فعالیت حرفه‌ای داشته است.

کیم خواننده کره‌ای در سفری به اندونزی با اسلام واقعی آشنا شد و فهمید رسانه‌ها درباره چقدر اسلام هراسی می‌کنند؛ سپس درباره اسلام مطالعه کرد و قرآن خوان و درباره دین اسلام و قرآن می‌گوید: «وقتی قرآن خواندم من را بسیار تحت تأثیر قرار داد؛ اسلام چیزی دارد که ما را شاد و راضی نگه می‌دارد نه افسرده، در اسلام هدف شما از زندگی اطاعت و بندگی خداوند متعال است و عبارت خداوند به شما رضایت و خوشبختی واقعی را می‌دهد.»

او پیش از این در اینستاگرام خود گفته بود که دوست دارد به ایران بیاید و ایران را از نزدیک ببیند و در اولین روز حضور خود در ایران به دیدار احسان یاسین رفت؛ وی پس از آن با انتشار یک استوری و در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در کنار حامد شاکرنژاد نوشت: من با او در برنامه محفل برای ماه رمضان حضور خواهیم داشت، بی صبرانه منتظر آن هستیم، گوش به زنگ باشید. و در نهایت در روزهای آغازین ماه مبارک رمضان در برنامه محفل حضور پیدا کرد.

مجید انتظامی

مجید انتظامی نامش به خاطره‌ها گره خورده، به سوت از کرخه تا راین، کودکی، نوجوانی، حاج‌کاظم، بچه‌های کوه‌های آلپ و…، نمی‌شود، نامش را آورد و یاد انبوه جوایزی که در سالیان متمادی برای آثارش دریافت کرده نیفتاد، نمی‌توان نام مجید انتظامی را شنید و از نوازندگی ابوایش یاد نکرد و بدون به‌یادآوردن حجم انبوهی از خاطرات موسیقایی، از ملودی‌هایی که بارها آنها را با سوت نواخته و زیر لب زمزمه کرده‌، گذشت.

بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ کنسرت «همراه با خاطره‌ها» به رهبری وی برگزار شد و مورد استقبل ویژه مردم قرار گرفت و بلیت فروشی این کنسرت هم انجام و تمدید هم شد و نکته حائر اهمیت برگزاری این کنسرت، بازگشت انتظامی به صحنه اجرا پس از ۱۰ سال دوری بود.

چهره‌های خبرسال سال ۱۴۰۲ / از حضور مجید انتظامی به‌روی صحنه تا دختر کاپشن صورتی

داریوش مهرجویی

در سال ۱۴۰۲ هنرمندان زیادی از بین ما رفتند و شاید یکی از تلخ‌ترین این اخبار به قتل رسیدن داریوش مهرجویی بود؛ مهرجویی و همسرش، وحیده محمّدی‌فر، شب ۲۲ مهر ۱۴۰۲ در خانهٔ ویلایی خود در مشکین‌دشت به قتل رسیدند و د خترشان جسد آن‌ها را کشف کرد و ماجرا را به پلیس گزارش داد.

چهره‌های خبرسال سال ۱۴۰۲ / از حضور مجید انتظامی به‌روی صحنه تا دختر کاپشن صورتی

امیرحسین مقصودلو

در طی ماه‌های اخیر امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو حواشی زیادی را در ترکیه داشته و افزاد زیادی از وی شکایت کردند؛ سحر قریشی پس از رفتن به دبی و در طی ویدئوهای متعددی از خشونت تتلو علیه خودش و دختران دیگر پرده برداشت.

در همین راستا پس از رسوایی تتلو در فضای مجازی و شکایت از وی در ترکیه این خواننده از بازگشت خود به ایران خبر داد و بلافاصله در ایران دستگیر و راهی زندان شد.

چهره‌های خبرسال سال ۱۴۰۲ / از حضور مجید انتظامی به‌روی صحنه تا دختر کاپشن صورتی

محمد خزاعی

در مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بود که محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی دعای تحویل سال را با اشتباهات زیادی خواند.

در پی واکنش‌های بسیار به این موضوع محمد خزاعی بیان کرد که طبیعی است بعد از بیست شب فشردگی جشنواره در شب آخر که به عنوان جمع بندی داوری‌ها، سخت‌ترین شب است، کسی در سخنرانی خود تپق بزند؛ این اتفاق قبلاً هم برای من و برای خیلی‌ها رخ داده است اینکه یک عده‌ای از دوستان عقده گشایی کردند، تخریب کردند آنهایی که فسیل سیاسی بودند و می‌خواستند من را تخریب کنند بحث دیگری است و بالاخره این اتفاق رخ داد!

کد خبر 737649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.