صدور هشدار نارنجی هواشناسی کشاورزی در قزوین / احتمال آسیب به محصولات زراعی و باغی

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار هواشناسی کشاورزی نارنجی خبر داد و گفت: بر این اساس احتمال آسیب به سازه‌ها و محصولات کشاورزی و باغی استان بالا است.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار هواشناسی کشاورزی سطح نارنجی شماره دو اداره پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی نهاد متبوعش خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فعالیت زیاد سامانه بارشی و بارش رگباری باران همراه با تگرگ و وزش باد شدید لحظه‌ای احتمال آسیب به سازه‌ها و محصولات کشاورزی و باغی استان بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه بارندگی همراه با رعدوبرق است، افزود: تا بعد از ظهر فردا و به ویژه تا پایان وقت امشب در تمام مناطق استان قزوین احتمال خسارت گسترده به محصولات زراعی و سازه‌های کشاورزی همچون سازه‌های گلخانه‌ای وجود دارد.

عضو ستاد هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین درباره توصیه‌های سازمان هواشناسی برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی عنوان کرد: آبیاری نکردن باغات و مزارع کشاورزی، زه‌کشی و پاک‌سازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها باید در دستور کار جدی کشاورزان و باغداران باشد.

شیخ‌الملوکی با تأکید بر لزوم کوددهی به باغات و مزارع پیش از آغاز بارش تصریح کرد: سازه‌های باغی و گلخانه‌ها باید استحکام‌بخشی شوند، همچنین با توجه به سیلابی شدن رودخانه‌ها باید دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها تنظیم و کنترل و از ورود آب گل‌آلود به استخرهای پرورش‌ماهی جلوگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت عایق‌بندی و محافظت از کندوهای زنبورعسل در برابر بارندگی ادامه داد: در ضمن دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات خودداری کرده و هنگام وقوع بارش دام‌های خود را به مکان سرپوشیده انتقال دهند.

کد خبر 737563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.