تبدیل آب فاضلاب تصفیه‌شده به برف در ایالت آمریکایی

پیست‌های اسکی ایالت مونتانا در آمریکا فاضلاب را به برف تبدیل می‌کنند تا پایداری محیطی را ارتقا دهد و فصل اسکی را طولانی‌تر کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک رویکرد انقلابی برای برف‌سازی در یک پیست اسکی معتبر در مونتانای آمریکا طی اقدامی نوآورانه در حال شکل‌گیری است. این تفرج‌گاه انحصاری که به‌واسطه اعضای برجسته خود هم‌چون بیل گیتس و جاستین تیمبرلیک شناخته می‌شود، از پروژه پیشگامانه تبدیل فاضلاب به برف رونمایی کرد. این ابتکار به چالش‌های دوگانه پایداری محیطی و نیاز به پوشش برفی قابل‌اعتماد در طول زمستان‌های خشک فزاینده در مونتانا می‌پردازد.

فرآیند جدید برف‌سازی نه‌تنها به ایمن‌سازی زمین‌های اسکی بیشتر، بلکه به محیط زیست نیز کمک می‌کند. این پروژه نوآورانه نتیجه بیش از یک دهه همکاری بین سازمان‌های محیط زیست محلی و برنامه‌ریزهای ایالتی است. این باشگاه سابقه تغییر کاربری فاضلاب را دارد و پیش‌تر از آن برای آبیاری زمین گلف خود استفاده کرده بود.

تبدیل آب فاضلاب تصفیه‌شده به برف در ایالت آمریکایی

ایده جدید از بارش غیرقابل پیش‌بینی برف ناشی از تغییرات آب‌وهوایی الهام گرفته و هدف آن حمایت از اسکی تفریحی و سلامت حوزه آبخیز با ایجاد برف از فاضلاب تصفیه شده است که در غیر این صورت به رودخانه‌ها تخلیه می‌شود. این پروژه در سال ۲۰۱۱ آغاز شد. در آن زمان این باشگاه با همکاری کارگروه ویژه رودخانه گالاتین و دپارتمان کیفیت محیطی (DEQ) مونتانا، امکان‌سنجی این روش را بررسی کردند. طرح آزمایشی آن‌ها با موفقیت نیم‌میلیون گالن فاضلاب را به یک پوشش برفی قابل‌توجه تبدیل کرد.

این پروژه نه تنها فصل اسکی قابل اعتمادتری را تضمین، بلکه رویکردی پایدار برای مدیریت آب را نیز برجسته می‌کند.

مزایای تبدیل فاضلاب تصفیه‌شده به برف

در حالی که این باشگاه در مونتانا پیشتاز است، در سطح جهانی تنها نیست و مناطق اسکی در هشت ایالت دیگر آمریکایی، کانادا، سوئیس و استرالیا نیز از این نوع فاضلاب برای برف‌سازی استفاده کرده‌اند، البته این عمل با مخالفت‌هایی روبه‌رو شد و حتی یک مشاجره قابل‌توجه شکل گرفت که نگرانی‌های بالقوه محیطی و فرهنگی را برجسته می‌کرد. با این حال به‌رغم چالش‌های شکل‌گرفته، رویکرد باشگاه مونتانایی با تصفیه بیشتر فاضلاب از طریق فرآیند برف‌سازی، این نگرانی‌ها را برطرف می‌کند و باعث می‌شود این ایالت با بهره‌گیری از این روش بیشتر از روش‌های دفع سنتی برای محیط زیست سود ببرد.

تبدیل آب فاضلاب تصفیه‌شده به برف در ایالت آمریکایی

برف تصفیه‌شده به حوضه آبخیز کمک می‌کند تا حین ذوب شدن، جریان آب‌های زیرزمینی و سطحی افزایش پیدا کند. این فرآیند با توجه به سهم این پروژه در سلامت حوزه آبخیز، حمایت بسیاری از گروه‌های زیست‌محیطی و حفاظتی را جلب کرده است. باشگاه یادشده تخمین می‌زند که به‌دنبال این پروژه زمان جاری بودن رواناب‌های تابستانی تا ۱۹ روز تمدید شود که این امر به نفع اسکی‌بازان، ماهی‌گیران و کشاورزان است.

به این ترتیب پیست اسکی یادشده در سال ۲۰۲۱ مجوزی برای گسترش عملیات برف‌سازی خود دریافت و هر سال ۲۵ میلیون گالن فاضلاب را به برف تبدیل کرد. این ابتکار ۱۲ میلیون دلاری نشان‌دهنده تعهد به سرپرستی محیط‌زیست و نوآوری مدیریت این پیست اسکی است و از آنجا که غرب آمریکا با زمستان‌های خشک‌تری مواجه است، آن را به یک مدل بالقوه برای سایر مناطق اسکی تبدیل می‌کند. تلاش‌های این پیست منعکس‌کننده روند رو به رشد حرکت به سمت راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های زیست‌محیطی است که الگویی برای آینده برف‌سازی و حفظ آب در صنعت اسکی ایجاد می‌کند.

تبدیل آب فاضلاب تصفیه‌شده به برف در ایالت آمریکایی

کد خبر 737534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.