اصفهان به‌رغم اقلیم بیابانی به قطب یخ نوردی کشور تبدیل شده است

مرد اول یخ‌نوردی جهان گفت: اصفهان به‌رغم اقلیم بیابانی به قطب یخ‌نوردی کشور تبدیل شده است، هر زمان تیم‌های اصفهانی به مسابقات می‌روند، ۵ مدال را برای کشور به ارمغان می‌آوردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا صفدریان در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: یخ‌نوردی از رشته‌های زیرمجموعه کوهنوردی است؛ از سال ۱۳۸۴ به رشته‌های سنگ نوردی و صخره نوردی وارد شدم و از سال ۱۳۹۰ با تغییر گرایش رشته یخ‌نوردی را انتخاب کردم.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۱۳۹۳ به عنوان سرباز آتش‌نشان وارد آتش‌نشانی شدم، اما هم‌اکنون نیروی این سازمان هستم، گفت: در هر مسابقه جهانی که شرکت می‌کنم، فدراسیون جهانی از من تست دوپینگ می‌گیرد، علت این کار را هم اینگونه بیان می‌کنند که به خاطر اقلیمی که در آن زندگی می‌کنی، شرایط شما به کسب مقام اول جهان نمی‌خورد.

یخ‌نورد و سنگ‌نورد پرافتخار ایران و مرد اول یخ نوردی جهان تصریح کرد: دو گرایش در یخ نوردی داریم، گرایش سرعت که به‌صورت کامل روی یخ انجام می‌شود، گرایش دیگر سختی مسیر است که روی دیواره‌های چوبی انجام می‌شود که شبیه سنگ‌نوردی است.

وی اظهار کرد: در اصفهان شرایط گرایش سختی مسیر را داریم، اما برای داشتن یخ، شرایط مهیا نیست، زیرا اصفهان شهر کویری است.

صفدریان با اشاره به کسب ۲۴ مدال بین المللی در قالب مسابقات قهرمانی جهان، جام‌جهانی و مسابقات قهرمانی آسیا به صورت تیمی و انفرادی ادامه داد: نخستین مدال طلای من در گرایش سختی مسیر در ۲۰۱۸ ایتالیا کسب شد، یکی از معدود ورزشکارانی هستم که در دو رشته و سه گرایش توانستم مدال طلا را کسب کنم.

به نظر من زمانی که جان کسی را نجات می‌دهیم، حس آن کمتر از کسب مدال جهانی نیست

یخ‌نورد و سنگ‌نورد پرافتخار ایران و مرد اول یخ‌نوردی جهان اظهار کرد: از سن ۱۲ سالگی فعالیت در رشته سنگ‌نوردی را آغاز کردم، اکنون نیز در رشته‌های دیگر همچون رفتینگ، موتور سواری، دره نوردی و دوچرخه‌سواری کوهستان فعالیت می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول آتش‌نشانان ورزش است گفت: مسئول امداد و نجات ارتفاع و کوهستان هستم، آمادگی من در رشته‌های مختلف موجب شده تا با آمادگی بهتری برای نجات شهروندان وارد عمل شوم و عملکرد بهتری داشته باشم.

صفدریان با اشاره به عملیات‌های متفاوت در موضوعات مختلف افزود: به نظر من زمانی که جان کسی را نجات می‌دهیم، حس آن کمتر از کسب مدال جهانی نیست، این حس خوب تا مدت‌ها برکت و انرژی مثبتی در زندگی من دارد.

وی ادامه داد: اصفهان به‌رغم اقلیم بیابانی به قطب یخ نوردی کشور تبدیل شده است، هر زمان تیم‌های اصفهانی به مسابقات می‌روند، ۵ مدال را برای کشور به ارمغان می‌آوردند.

صفدریان گفت: چند سال است که پاداش قهرمانی من و هم تیمی‌های من با توجه به مقام‌هایی که کسب کردیم، پرداخت نشده است.

کد خبر 737505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.