ناترازی نیازهای عمرانی شهر و بودجه شهرداری قزوین

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مجموع درخواست‌ها و نیازهای عمرانی شهر بالغ بر ۳۰ همت است در حالی که بودجه شهرداری ۵.۲ همت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محسن حق‌شناس صبح امروز _دوشنبه بیست‌ونهم اسفند_ در نشست با شورایاران نواحی مختلف شهر قزوین که در سالن اجتماعات قائم (عج) شهرداری منطقه دو برگزار شد، اظهار کرد: شورای شهر موفق شده است که شورایارهای موفق و فعالی در کنار خود داشته باشد و بر این اساس سیاست شورای ششم فعال‌تر شدن شورایاری‌ها است.

وی با اشاره به حضور نخبگان محلی و معتمدان در این نشست، افزود: با استفاده از ظرفیت نخبگانی محلی و معتمدان در شورایاری‌ها بسیاری از اقدامات و پیگیری‌ها عمیق‌تر و یک‌دست پیش می‌رود. توجه شورای ششم به عمق حضور و ظهور شورایاران بسیار جدی است و بنا داریم سال آینده جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی مستمر با حضور شورایاران برگزار کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: بعضی مواقع شورایاری‌ها کاری می‌کنند که یک عضو شورا یا یک نماینده مجلس انجام می‌دهد، به عنوان مثال تبدیل زمین چمن مصنوعی به سالن ورزشی در ناصرآباد با همت شورایارها و دلایلی که ارائه کردند، صورت گرفت.

حق‌شناس اضافه کرد: با توجه به اینکه مشکلات هر محله با محله دیگر متفاوت است، بنا داریم تا در مدت باقیمانده از شورا به طور مستمر جلسات با شورایاری‌ها را در برنامه داشته باشیم و به طور جزئی و عمیق مشکلات را بررسی کنیم.

وی با قدردانی از زحمات شورایاران ادامه داد: مجموع مطالبات و درخواست‌هایی که از طریق شورایاران و اعضا به شورا ارائه شده حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که تمام اعتبار شهر برای سال آینده ۵.۲ هزار میلیارد تومان است؛ بنابراین مطالبات و درخواست‌های شورایاران و اعضای شورای شهر حدود شش برابر بودجه شهرداری قزوین است.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: هنر شورایاری و تعامل با شورا باید این باشد که اولویت اول زمین نماند و پروژه‌ای اجرا شود که در بهبود وضعیت زندگی مردم مؤثر باشد.

کد خبر 737486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.