نگاهی به «ترین‌های» صدا و سیما در سالی که گذشت

در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ فهرست پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سیما منتشر شد و نام این برنامه‌ها از آن‌هایی بود که برای بسیاری از ما آشنا بود و نکته قابل توجه در این میان آن است که در آمار اعلامی تمامی ۱۰ برنامه پرمخاطب تلویزیون را برنامه‌های ترکیبی، ورزشی، خانوادگی و مذهبی تشکیل داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در سال ۱۴۰۲ صدا و سیما برنامه‌های مختلف با ژانرهای متنوع به‌روی آنتن برد که هرکدام از آن‌ها مخاطب خاص خود را داشت و در این راستا باید به این نکته توجه داشت که امروزه و با وجود فضای مجازی و برنامه‌های متنوع در شبکه نمایش خانگی شاید جذب مخاطب صدا و سیما کمی پیچیده و دشوارتر از قبل باشد.

با این حال در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ فهرست پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سیما منتشر شد و نام این برنامه‌ها از آن‌هایی بود که برای بسیاری از ما آشنا بود و نکته قابل توجه در این میان آن است که در آمار اعلامی تمامی ۱۰ برنامه پرمخاطب تلویزیون را برنامه‌های ترکیبی، ورزشی، خانوادگی و مذهبی تشکیل داده‌اند.

پیش از این و در سال‌های قبل برنامه‌هایی مانند «عصر جدید»، «زندگی پس از زندگی» و «محفل» در صدر برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون قرار داشت و در سالی که پشت سر گذاشتیم و مطابق با آمار به ترتیب، «حسینیه معلی»، «اعجوبه‌ها»، «زندگی پس از زندگی»، «فوتبال برتر» و «ویژه برنامه شب یلدا شبکه ۳»،« محفل»، «ویژه برنامه تحویل سال»، «سمت خدا»،» کودک شو» و «ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا» ۱۰ برنامه پربیننده تلویزیون در سال ۱۴۰۲ هستند که در ادامه مروری بر برترین این برنامه‌ها خواهیم داشت:

حسینیه معلی

«حسینیه معلی» برنامه‌ای است با هدف ترویج فرهنگ روضه خوانی، نوحه خوانی و هیئت داری، با حضور کارشناسان مداح، که در ماه محرم و صفر ۱۴۰۱ از آنتن شبکه سه سیما در دو فصل پخش شد. و فصل سوم «حسینیه معلی» نیز ویژه اعیاد شعبانیه در اسفند سال ۱۴۰۲ به‌روی آنتن رفت.

نگاهی به «ترین‌های» صدا و سیما در سالی که گذشت

اعجوبه‌ها

هدف این برنامه نشان دادن استعدادهای کودکان است، اعجوبه‌ها با اجرای حامد سلطانی یک شو تلویزیونی است که کودکان ستاره‌های آن هستند؛ این برنامه از این جهت شو محسوب می‌شود که قرار نیست داوری در آن باشد که استعدادهای کودکان در آن وزن شوند، این برنامه فقط نشان دهنده ویژگی‌های کودکان با استعداد است.

نگاهی به «ترین‌های» صدا و سیما در سالی که گذشت

زندگی پس از زندگی

«زندگی پس از زندگی» برنامه‌ای متفاوت درباره مرگ و عالم ماورا در شبکه چهارسیما است که برای دقایق عرفانی پیش از افطار پخش می‌شود؛ «زندگی پس از زندگی» روایت افرادی است که در تجربه‌ای نزدیک به مرگ (معادل انگلیسی: Near Death Expeience)، از کالبد جسم خارج شده و عالم برزخ را درک کرده و بازگشتند. در این برنامه با سفر به نقاط مختلف ایران و جهان ، مخاطبان برنامه، مهمان روایت‌های شگفت انگیز تجربه گران مرگ تقریبی از عالمی دیگر می‌شوند.

نگاهی به «ترین‌های» صدا و سیما در سالی که گذشت

فوتبال برتر

فوتبال برتر یک برنامه تلویزیونی زنده فوتبالی است، که برنامه پخش مسابقه آن در روز بازی‌های پرسپولیس، استقلال و تیم ملی فوتبال ایران، ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از شروع بازی و برنامه تحلیلی هر هفته دوشنبه ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه پخش می‌شود؛ این برنامه که به تهیه‌کنندگی مهدی هاشمی و اجرای محمدحسین میثاقی در برنامه تحلیلی و محمدرضا احمدی در برنامه پخش مسابقه پخش می‌شود، به بررسی اتفاقات و حواشی پیرامون فوتبال ایران می‌پردازد؛ در این برنامه معمولاً مسابقات لیگ برتر خلیج فارس، جام حذفی فوتبال ایران، سوپر جام فوتبال ایران، مسابقات تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران پوشش داده می‌شود.

نگاهی به «ترین‌های» صدا و سیما در سالی که گذشت

محفل

ویژه برنامه «محفل» بزرگ‌ترین پروژه قرآنی صداوسیما است که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از شبکه سه پخش می‌شود؛ این برنامه با حضور قاریان و حافظان برتر قرآن و استعدادهای برتر قرآنی ایران و جهان و ارائه‌های هنرمندانه و دیدنی همراه خواهد بود.

این برنامه در ماه رمضان جاری نیز به روی آنتن شبکه سه سیما رفته است.

نگاهی به «ترین‌های» صدا و سیما در سالی که گذشت

نگاهی به «ترین‌های» صدا و سیما در سالی که گذشت

کد خبر 737482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.