بودجه شهر اراک مبتنی بر درآمدهای پایدار باشد

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: بودجه کلان‌شهر اراک نسبت به چند سال گذشته چندین برابر شده است، اما توجه و نگاه مدیریت شهری به این مسئله مهم باید مبتنی بر درآمدهای پایدار باشد.

سید رضا قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: می‌توان از پروژه ۸۱۰۰ واحدی به عنوان یک مشکل جدید در آینده یاد کرد، چراکه این شهرک به سبک موارد مشابه طی سال‌های گذشته در حال ساخت است و اماکن آموزشی، تفریحی ورزشی و مراکز خرید در آن به صورت شایسته دیده نشده است.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک و پس از اسکان، شهروندان در این شهرک به منظور تأمین نیازهای خود ناچار به حضور در مرکز شهر خواهند بود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: چنانچه برنامه‌ریزی‌های شهری متناسب با نیازهای شهروندان نباشد، کارآمدی لازم را نخواهد داشت.

قریشی تصریح کرد: بودجه کلان‌شهر اراک نسبت به چند سال گذشته چندین برابر شده است، اما توجه و نگاه مدیریت شهری به این مسئله مهم باید مبتنی بر درآمدهای پایدار باشد.

وی با اشاره به رویکرد بودجه در سال جدید برمبنای محله محوری، گفت: این مهم یک اقدام مثبت برای بودجه و در راستای اصل ۱۰۱ قانون اساسی است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک افزود: یکی از وظایف شورا توجه به مسئله عدالت‌محوری و توزیع عادلانه امکانات شهری برای تمام شهروندان است.

قریشی تاکید کرد: طی دو سال گذشته، بودجه پیش‌بینی شده محقق شد و سال جاری نیز تلاش ما در همین راستا است.

وی با بیان اینکه طرح ممیزی یکی از اتفاقاتی است که در این دوره شورا به وقوع پیوست، تصریح کرد: این مهم به توسعه شهر و مدیریت شهری کمک می‌کند و یکی از منابع درآمدی پایدار برای شهرداری محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک، عملکرد شهرداری را در سال جاری خوب ارزیابی و تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر اراک سه شهردار داشته و مبنای محاسبه در مدیریت شهری موضوع بودجه است، شهرداری عملکرد قابل قبولی داشته و در راستای اهداف تعیین شده برای این سال اقدامات خوبی انجام شده است.

قریشی با بیان اینکه شهرداری در زمینه هویت شهری مسئولیت اصلی را بر عهده ندارد، اظهار کرد: در این زمینه دستگاه‌های دیگری نیز مسئولیت‌هایی دارند و شهرداری در حد توان و ظرفیت خود در این زمینه ورود کرده است‌.

کد خبر 737447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • با عرص سلام IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    باسلام کاملا ایشون درست میگن باید مکان‌هایی مثل بازار گرداگرد اراک باشه که همه چی فروشی داشته باشه چند بازار سرپوشیده جدید بسازنم جالب ...دم عید وکل سال فقط مغازه هایی که میلیونی خرید دارند میوه فروشی سرقاعم مقام و ...اونقدر تنگاتنگ شلوغ هر چی پول تو اون مغازه ها توصیح میشه بررسی بشه چقدر پول فقط همون مغازه ها کاسبن ومعازه های حاشیه اصلا خرید نمیکنن مردم باید جوری باشه مردم مثل بازارو سرقاعم مقام دسترسی به همه چی داشته باشند تابراتهیه همه چی نرن سر میوه فروشی قاعم مقام و...
  • شهروند شیطان آباد IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    مشکلات شهری اراک آنقدر زیاد است که باید شهری نو ساخت ، تمام مردم برای هرکار و خریدی و اداری و... به فضای چند کیلومتری مرکز شهر می‌آیند و بقیه شهر به لحاظ خدمات شهری فقیر هستند ، اراک جز معدود شهرهایی است که مرکز شهر آن جز گرانترین قسمت شهر است با اینکه نه نوساز است نه مدرن و نه گذر عمومی مناسبی دارد خلاصه اراک یک روستایی است که بی قواره بزرگ شده