چهارمحالی‌ها در سال ۱۴۰۲ تخلفات رانندگی بیشتری را انجام دادند

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی چهارمحال‌وبختیاری با بیان که نصب دوربین‌های کنترل سرعت در سه ماهه نخست سال‌ جاری انجام خواهند شد، گفت: آمار نشان می‌دهد مردم استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ تخلفات بیشتری داشتند.

ایرج حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به علت بیشتر تصادفات اظهار کرد: علت بیشتر تصادفات در معابر شهری توجه نکردن به جلو و اطراف است که ناشی از بی‌احتیاطی راننده، استفاده از تلفن همراه، صحبت با سرنشین، عجله داشتن، خستگی، نامتناسب بودن سرعت با محل رانندگی و رعایت نکردن فاصله طولی با خودروی جلویی است.

وی با اشاره به اینکه رانندگان باید به این باور برسند که در معابر شهری سرعت بالای ۵۰ کیلومتر بسیار خطرناک است، افزود: ۱۰ درصد رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند و حدود پنج هزار تصادف شهری را در سال رقم می‌زنند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: عمده تصادفات شهری استان در شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان اتفاق می‌افتد و بیش از نیمی از تصادفات و جان‌باختگان عابران پیاده استان مربوط به این چهار شهر است.

حسین‌پور با بیان این‌که استفاده از کمربند ایمنی فقط مختص به جاده نیست و در شهر هم باید رعایت شود، افزود: بیشتر مصدومان مربوط به سرنشینان خودرو و ترک‌نشینان موتور سیکلت بودند.

وی با بیان که نصب دوربین‌های کنترل سرعت در سه ماهه نخست سال جاری انجام خواهد شد، عنوان کرد: آمار نشان می‌دهد مردم استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ تخلفات بیشتری داشتند.

کد خبر 737439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.