ارائه خدمات مدارس استان مرکزی به مسافران نوروزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از آماده‌سازی مدارس این استان برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: هم اینک در مرکز استان دو مرکز و یک مدرسه به عنوان رزرو در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز و حضور مسافران برای پذیرش و اسکان آن‌ها آمادگی لازم را داریم.

حسین مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان مرکزی از همه ظرفیت‌ها برای استقبال از گردشگران استفاده می‌کند، اظهار کرد: هر ساله آموزش و پرورش استان مرکزی در ایام نوروز و در تابستان پذیرای مسافران نوروزی است.

وی از آماده‌سازی مدارس این استان برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و افزود: در مرکز استان و شهر اراک علاوه بر مرکز آموزشی و رفاهی خانه معلم دو مورد از مدارس شبانه روزی هم برای اسکان نوروزی آماده شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه هر یک از مدارس دارای ۱۲ اتاق برای پذیرش مسافرین نوروزی است، تصریح کرد: علاوه بر این ۱۲ اتاق دبیرستان حاج کاظمی آمادگی لازم را دارد که در صورت نیاز برای اسکان بیشتر ۱۰ اتاق دیگر را در اختیار مسافرین نوروزی قرار دهد.

مولوی با بیان اینکه در مرکز استان مرکزی سه مجموعه را برای پذیرش اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال به دلیل تقارن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان مسافرت‌ها کمتر باشد، اما تدابیر لازم برای اسکان مسافران نوروزی را اندیشیده‌ایم و مدارس رزرو را هم پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: هم اینک در مرکز استان دو مرکز و یک مدرسه به عنوان رزرو در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز و حضور مسافران برای پذیرش و اسکان آن‌ها آمادگی لازم را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه در مراکز شهرستان‌ها هم مدارسی را برای اسکان در نظر گرفته‌ایم، تاکید کرد: در ۱۵ شهرستان استان ستاد اسکان داریم و در برخی از شهرستان‌ها از جمله اراک، دلیجان، محلات و آشتیان علاوه بر خانه معلم مدارس هم برای اسکان مسافران آماده شده‌اند و در صورت حضور مسافران نوروزی مجموعه آموزش و پرورش آمادگی لازم برای اسکان آنها را دارد.

مولوی با بیان اینکه این مدارس دارای امکانات رفاهی شامل: فرش و موکت یخچال و تلویزیون برای هر اتاق است، گفت: در مدارس شبانه روزی دارای تخت دایر است و از آن استفاده می‌شود و طبق بررسی ستاد سفرهای نوروزی در سال گذشته، آموزش و پرورش رتبه خوبی از نظر امکانات رفاهی برای همکاران فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در مدارس سه نوع اتاق تعبیه شده است، ادامه داد: اتاق ویژه که دارای تختخواب، تلویزیون و یخچال است، اتاق‌های نوع الف که دارای تلویزیون و یخچال دارد وبا فرش هستند و اتاق‌های «ب» که به صورت مشترک هستند و گروهی و به صورت سالن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: برای خدمات‌رسانی به مسافران تعرفه‌ها برای فرهنگیان، کارکنان دولت و مشاغل آزاد جداگانه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 737414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.