مراقب کلاهبرداران اسکیمری باشید

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص افزایش کلاهبرداری به روش اسکیمر در روزهای پایانی سال به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و افزایش خرید توسط شهروندان اصفهانی، فعالیت کلاهبرداران نیز افزایش یافته است.

وی افزود: برخی از کلاهبرداران در پوشش دست‌فروش ظاهر می‌شوند و با فریب شهروندان با عناوین مختلف مانند فروش ارزان‌قیمت با دستگاه اسکیمر نصب شده روی دستگاه کارت خوان، اطلاعات نوار مغناطیسی کارت را کپی و با اطلاعات به دست آورده از طریق یک کارت شبیه‌سازی شده اقدام به خالی کردن حساب می‌کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: هنگام خرید از فروشگاه‌های مختلف به‌ویژه دست‌فروشان، کارت و رمز بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار ندهید و خود اقدام به کشیدن کارت و وارد کردن رمز کنید و به‌صورت دوره‌ای و متناوب، رمز بانکی خود را تغییر دهید.

مرتضوی ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تراکنش مشکوک در هر ساعتی از شبانه‌روز از طریق تماس با پشتیبان بانک عامل یا استفاده از خودپرداز اقدام به مسدود کردن کارت بانکی خود کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

کد خبر 737397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.