۱۱ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان- میرجاوه در آستانه نوروز ۱۴۰۳ زیر بار ترافیک رفت

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در آستانه نوروز، ۱۱ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان - میرجاوه زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، ۱۱ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان - میرجاوه صبح امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسئولان استانی، زیر بار ترافیک رفت.

عطاالله اکبری، مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اینکه مرز میرجاوه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های مرزی بین ایران و پاکستان موقعیت طلایی را برای تجارت و مبادلات مرزی دو کشور فراهم کرده است، از سال گذشته عملیات ساخت بزرگراه در مسیر زاهدان- میرجاوه به همت این اداره کل آغاز شد، به‌طوری که پارسال حدود ۷ کیلومتر و امسال ۱۱ کیلومتر آن با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت.

وی ادامه داد: این اداره‌کل همچنین بنا دارد به منظور توسعه هر چه سریع‌تر سیستان و بلوچستان در کنار افزایش ایمنی مسافران عملیات ساخت ۲۰ کیلومتر دیگر بزرگراه را در این محور مهم ترانزیتی استان سال آینده آغاز کند تا به توسعه مرز میرجاوه به‌عنوان دالان ترانزیتی محور شرق و کریدور شرق به غرب، راه دسترسی سریع به مناطق مختلف کشور پاکستان به ویژه بندر کراچی کمک کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همچنین با بهره‌برداری بزرگراه در این مسیر ضمن کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار به افزایش ایمنی سفر مسافران به زوار کشور پاکستان که در مناسبت‌های مذهبی به ویژه محرم همه ساله از طریق مرز میرجاوه وارد کشور می‌شوند، کمک قابل توجهی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متعدد این استان با تکمیل و راه اندازی پروژه‌های مهم جاده‌ای دستیابی به توسعه محقق می‌شود چرا که حیات اقتصادی منطقه وابسته به شبکه حمل و نقل است، و این استان نیز از مزیت نسبی حمل و نقل و ترانزیت بین‌الملل برخوردار است با تلاش این اداره کل در آستانه نوروز ۱۴۰۳ حدود ۷۵ کیلومتر بزرگراه با اعتبار هزینه شده ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت.

کد خبر 737393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.