آغاز طرح پویش ملی «مسیر سبز_ایران پاک» در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از آغاز طرح پویش ملی «مسیر سبز_ایران پاک» در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد، امروز، _دوشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ از آغاز طرح پویش ملی مسیر سبز – ایران پاک در شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای این پویش ملی که با هدف پاک‌سازی محورهای مواصلاتی شهری و روستایی از زباله و پسماند آغاز شده است و نیز تاکید مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر اجرای این طرح در همه استان‌ها، در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد با حضور دستگاه‌های اجرایی قانون مدیریت پسماند و دوست‌داران طبیعت و محیط‌زیست اجرا شد.

وی افزود: این طرح به‌صورت نمادین در شهرستان بویراحمد و چرام شروع شد و مابقی شهرستان‌ها با همکاری تشکل‌های زیست‌محیطی و دستگاه‌های اجرایی تا پایان فروردین این طرح ملی را ادامه خواهند داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، گفت: نباید ما با حضور یک روزه در طبیعت زباله و پسماند خود را رها کنیم با این تفکر که افراد دیگری وظیفه پاک‌سازی طبیعت را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه طبیعت متعلق به همه است، تصریح کرد: امروز و در راستای اجرای این پویش، ما هم در این اقدام ارزشمند شرکت کردیم تا از نابودی و تخریب امانت نسل‌های آتی جلوگیری کنیم.

جاودان‌خرد خاطرنشان کرد: برنامه‌های این چنینی مردم محور است و هدف از برگزاری آن اشاعه فرهنگ زیست‌محیطی و حس مسئولیت‌پذیری بیشتر در بین مردم است.

وی افزود: پیام این پویش این است که بگوید " طبیعت متعلق به همه است و هر کس آن را آلوده کند باید خود آن را تمیز و پاکیزه کند".

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تشکر از نیروهای خدوم شهرداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بخشداری، مرکز بهداشت در شهرستان بویراحمد و شهرداری، هلال احمر، باشگاه ورزشی کوهنوردی شهید کاظم پور در شهرستان باشت و سایر طبیعت دوستانی که در اجرای این پویش مشارکت داشتند گفت: حضور دستگاه‌های اجرایی به‌همراه مسئولان و طبیعت دوستان در اینگونه برنامه‌ها در جهت فرهنگ سازی به‌ویژه در حوزه محیط زیست بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: پراکنش انواع پسماندها از جمله، پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و بعضاً تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی علاوه بر آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، سیمای طبیعی استان را بر دیدگان هر بیننده و رهگذر مخدوش می‌کند.

جاودان‌خرد تصریح کرد: طرح ملی «مسیر سبز- ایران پاک» در راستای اجرای طرح‌های پاک‌سازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و مناطق تفرجی و طبیعی، از سوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرا به همه استانداران ابلاغ شده‌است.

کد خبر 737330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.