نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: نرخ‌های جدید پارکینگ‌ها در چهار گروه اصلی پارکینگ‌های مسقف، روباز، ون، مینی‌بوس و موتورسیکلت تعیین و برای اجرا از تاریخ اول فروردین سال ۱۴۰۳ به پیمانکار ابلاغ شده است.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اعلام نرخ‌های جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم در سال آینده اظهار کرد: این نرخ‌ها از اول فروردین در سطح پارکینگ‌های شهر قم قابل اجرا است.

وی افزود: هر سال با توجه به نرخ تورم و همچنین محاسبه هزینه‌های پارکینگ و توجه به اصل زائر پذیر بودن شهر قم و احترام به شهروندان و زائرین عزیز، تعرفه بهای خدمات استفاده از پارکینگ‌ها بعد از تصویب در شورای اسلامی شهر برای اجرا به پیمانکاران ابلاغ می‌شود.

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با توجه به تنوع پارکینگ‌ها، همچون سال‌های گذشته، نرخ‌ها در چهار گروه کلی به تصویب رسیده است که قبل از اجرا چاپ و در خروجی پارکینگ‌ها نصب و به اطلاع مراجعان خواهد رسید.

خلیلی تصریح کرد: نرخ پارکینگ طبقاتی زائر به عنوان تنها پارکینگ مسقف قم که تحت نظارت سازمان است، در سال آینده به ازای ورودی تا نیم ساعت اول ۲۸.۶۰۰ ریال و در هر نیم ساعت بعد ۲۲.۰۰۰ ریال محاسبه خواهد شد و در صورت توقف کامل در هر ۲۴ ساعت ۸۸۰.۰۰۰ ریال اخذ خواهد شد.

وی گفت: نرخ پارکینگ‌های روباز نیز به ازای ورودی تا نیم ساعت اول ۲۲.۰۰۰ ریال و در هر نیم ساعت بعد ۱۸.۷۰۰ ریال و در صورت توقف کامل در هر ۲۴ ساعت ۶۶۰.۰۰۰ ریال اخذ خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اظهار کرد: نرخ توقف ون و مینی‌ بوس در پارکینگ‌های روباز نیز به ازای ورودی تا نیم ساعت اول ۴۴.۰۰۰ ریال و در هر نیم ساعت بعد ۲۸.۶۰۰ ریال و در صورت توقف کامل در هر ۲۴ ساعت ۸۸۰.۰۰۰ اخذ خواهد شد.

خلیلی نرخ‌گذاری پارکینگ موتور سیکلت را با هدف تشویق راکبان برای توقف در پارکینگ‌ها و توقف نکردن در حاشیه معابر اعلام کرد و گفت: توقف موتور سیکلت‌ها بر اساس حداکثر میانگین توقف ۱۲ ساعت محاسبه شده که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۵۵.۰۰۰ ریال خواهد بود و در صورت توقف بیش از ۱۲ ساعت به ازای هر ۶ ساعت اضافه ۳۳.۰۰۰ ریال اخذ خواهد شد که حداکثر نرخ برای توقف ۲۴ ساعت ۱۱۰.۰۰۰ ریال اخذ خواهد شد.

وی افزود: با بررسی‌های میدانی و اخذ هزینه بهای پارکینگ‌های عمومی در سایر کلان‌شهرها، شهر مقدس قم دارای کمترین نرخ است که نشان از سیاست‌گذاری با هدف ارائه خدمات مطلوب و تأمین هزینه‌های مدیریت پارکینگ‌ها با کمترین درصد افزایش است.

کد خبر 737317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.