تعیین دستمزد کارگران در آخرین ساعت‌های سال

آخرین نشست اعضای شورای عالی کار بعداز ظهر امروز آغاز شد تا پس از هفته‌ها مذاکره بی‌نتیجه، تصمیم نهایی درباره دستمزد ۱۴۰۳ کارگران را در آخرین ساعت‌های سال تصویب و اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست‌های دنباله‌دار اعضای شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده از اواخر زمستان آغاز شد اما با وجود رایزنی‌های گوناگون هنوز توافقی میان نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت امضا نشده است.

علیرضا میرغفاری؛ نماینده کارگری در جلسات شورای عالی کار در این باره به ایمنا می‌گوید: آخرین جلسه شورای عالی کار بعد از ظهر امروز و با حضور شرکای اجتماعی برگزار می‌شود تا توافق نهایی صورت گرفته و مبلغ حداقل دستمزد پیش از آغاز تعطیلات نوروز اعلام شود.

تازه‌ترین نشست این شورا، شنبه این هفته برگزار شد اما بدون نتیجه ماند و نمایندگان کارگری، اختلاف اصلی کارگران با دولت و کارفرما در جلسات امسال شورای عالی کار را موضوع هزینه‌های سبد معیشت می‌دانند و بر این باورند که با ارائه سبد غذایی انیستیتو تغذیه، ارزان سازی سبد معیشت در دستور کار بوده است.

بر اساس ماده ۴۱ قانون کار شورای عالی کار همه ساله موظف است میزان حداقل حقوق کارگران را مطابق با تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی و هزینه سبد معیشت تعیین کند اما هنوز شرکای اجتماعی بر دستمزد به نتیجه قطعی نرسیده‌اند.

میرغفاری جلسه امروز را به احتمال زیاد آخرین نشست شورای عالی کار دانست و گفت: در نشست امروز یا توافق نهایی بین کارگران، کارفرمایان و دولت درباره حقوق کارگران مشخص می‌شود و یا رقم نهایی تصویب و اعلام خواهد شد.

نماینده کارگری در جلسات شورای عالی کار با اشاره به پیشنهاد حداقل سبد معیشتی ۱۵.۲۰۰ میلیون تومانی از سوی کارفرمایان اظهار کرد: این رقم از سوی دولت و نماینده کارفرما به ۱۶.۱۰۰ میلیون تومان رسید در حالی که عدد استخراجی ما ۲۱.۶۶۸ میلیون تومان است و با توجه به تورم ۲۵ درصدی ما به عدد ۲۷ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسیدیم.

نمایندگان کارگران با تأکید بر لزوم حفظ قدرت خرید کارگران تاکنون با پیشنهادات دو ضلع دیگر شورای عالی کار موافقت نکردند و به همین دلیل ادامه جلسه و تصمیم‌گیری نهایی درباره دستمزد کارگران به جلسه امروز موکول شده‌است.

کد خبر 737312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 48
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    28 7
    خواستم از تمام نماینده های کارگری کمال تشکر رو داشته باشم واقعا با تمام موانع زحمت میکشند خدا قوت
  • رضا نصیری IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    27 7
    این نماینده کارگران در ايران رسما بازیچه دستان توانمند دولت وکارفرما هستش.بیچاره فکر میکنه میتونه کاری بکنه برای کارگران
  • ماهان IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    44 1
    #نه به حقوق پایه کمتر از ۱۵ میلیون.
  • ماهان IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    40 3
    نمایندگان محترم رضایت به پایه حقوق کمتر از ۱۵ میلیون خیانت به کارگران است و ما راضی نیستیم.
  • حاتمی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    23 4
    نمایندگان محترم کارگران در شوری خسته نباشید از حقوق حقه ما دفاع کنید وما در کارزارها قویا از شما حمایت خواهیم کرد
  • اسد IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    32 2
    مگر قانون کشور تعیین نکرده که حقوق به اندازه تورم زیاد بشه ، دیگه بحثی نمی مونه ، اندازه تورم ۴۳ درصد بوده ، تمام .
  • محمد GB ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    2 1
    دولت بعنوان بزرگترین کارفرما به هیچ عنوان نخواهد گذاشت که حق واقعی کارگران تصویب شود ...نماینده دولت حرف اول و آخر را می‌زند.....نماینده کارگران فقط جهت خالی نبودن صندلی دعوت میشود
  • بابک IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    4 1
    تا وقتی قانون تو این مملکت اجرا نشه و اقتصاد اینقدر بیمار باشه و ثبات پیدا نکنه حقوق رو هر چی هم افزایش بدید باز به درد مردم نمیخوره، گرونی ک ایجاد میکنید همیشه چند کیلومتر جلوتر از درامدهاست
  • انصاف ...وجدان IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    2 2
    خدا رحمت کند تمامی پدران ومادران زحمت کش گذشتگان را ...که میگفتن همیشه یه سوزن به خودت بزن ...یه جوالدوز به دیگران ... شاید درک این تورم وکارگر را بکنی که طرف با دو فرزند سه فرزند مستاجر فرزند دم بخت و دانشگاهی همیشه با سیلی صورت خودش سرخ نگه میداره .....
  • آرش IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    1 1
    نماینده محترم کارگران حقوق کارگرها رو چرا ضریبی حساب نمیکنید درصدی اضافه کردن حقوق کارگر خیانت است به تمام کارگران..تورم و گرانی به هراندازه ای افزایش پیدا کرده همونقدر هم بایدضریب حقوق رو افزایش بدید
  • بهروز IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    زحمت بکشید سالی که گذشت و حالا برای یک یک سال آینده تعیین دستمزد سخت است و سالی که گذشت با دلالان