جشنواره «بنی‌آدم»، ۵ فروردین در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری جشنواره «بنی‌آدم» با هدف تکریم از میهمان‌نوازی مردم این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان، محمد ثابت‌اقلیدی امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ با بیان اینکه جشنواره «بنی‌آدم» در روز پنجم فروردین ۱۴۰۳ در شیراز برگزار می‌شود، اظهار کرد: روز پنجم فروردین سال ۱۳۹۸ در حالی که ده‌ها هزار مسافر نوروزی، میهمان شیرازی‌ها بودند سیلی همه را غافلگیر کرد و تعدادی از هم‌وطنان گرفتار سیل شدند، در آن روز مردم شیراز حماسه‌ای از جنس مهربانی، محبت گذشت و میهمان‌نوازی را خلق کردند.

وی افزود: مردم شیراز با میهمان‌نوازی خود صحنه‌ای را تصویر کشیدند که ترجمه و تفسیر عملی مصرع «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه جشنواره بنی‌آدم در واقع فرصتی برای تکریم آئین سنتی و رسم میهمان‌نوازی مردم فارس به‌خصوص شیرازی‌هاست، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم در این روز از صنوف و افراد خیری که در روز پنجم فروردین سال ۱۳۹۸ بدون هیچ چشمداشتی به کمک مردم سیل‌زده شتافتند، تقدیر کنیم و این رسم میهمان‌نوازی را گرامی بداریم.

ثابت‌اقلیدی اضافه کرد: اجرای این مراسم دلگرمی برای مسافرانی است که در سال جدید راهی شهر ادب و هنر می‌شوند تا با اطمینان خاطر گوشه‌ای از آن را ببینند و به خاطر بسپارند، زیرا می‌دانند در این شهر هستند کسانی که اگر خانه‌ای محقر و دستی تنگ هم داشته باشند، در شرایط سخت اقتصادی هم درهای خانه خود را با آغوش بازمی‌گشایند تا مسافری در راه نماند.

کد خبر 737244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.