افزایش ۳۰ درصدی ورود به کشور از طریق مرز بازرگان

فرماندار ماکو گفت: در ۱۱ ماه گذشته از سال‌ جاری نسبت به سال گذشته ورود به کشور از طریق گمرک بازرگان ۳۰ درصد و خروج از کشور ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزار ایمنا از آذربایجان‌غربی، نادر کاظمی امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ در جلسه شورای اداری شهرستان ماکو، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و فرارسیدن سال جدید با تقدیر از تمام مسئولان ادارات به عنوان دست‌اندرکاران انتخابات اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی پیگیر جذب اعتبارات ملی و استانی برای شهرستان باشند و گزارش دهند که چه مقدار اعتبار برای شهرستان تخصیص داده شده است و چه مقدار از آن را جذب کرده‌اند.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی لازم جهت جلوگیری از بروز مشکل در بازار نوروز و ماه مبارک رمضان افزود: به همین منظور ۴۰ تن میوه شب عید خریداری شده و در شهرستان ماکو در حال عرضه است.

فرماندار ماکو گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت نظارت مستمری بر بازار و شبکه توزیع اقلام داشته باشد.

کاظمی تصریح کرد: در سال‌جاری حامیان خیّر این شهرستان با کمک و مساعدت به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با کمک بیش از چهار میلیارد تومانی در جشن گلریزان، بار دیگر ثابت کردند که مردم با فرهنگ شهرستان ماکو زبانزد عام و خاص هستند.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته ورود به کشور از گمرک بازرگان ۳۰ درصد و خروج از کشور ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: در ۱۱ ماه گذشته تاکنون ۹۹۳ هزار نفر مسافر از مرز بازرگان وارد کشور و ۶۵۷ هزار نفر مسافر نیز از کشور خارج شده‌اند.

کاظمی آمادگی پایانه مرزی بازرگان را مطلوب دانست و عنوان کرد: در نشست‌هایی که با مقام‌های ترکیه‌ای داشتیم، هیچ‌گونه مشکلی برای تردد مسافر و خودرو نداریم و هر دو طرف آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

فرماندار ماکو یادآور شد: طی جلسات مستمری که در فرمانداری برگزار شد با پیگیری‌های انجام شده بعد از مدت‌ها طرح ویژه حفاظت، مرمت و احیای بافت تاریخی شهر ماکو با همکاری سازمان منطقه آزاد میراث فرهنگی و شهرداری ماکو در سال آینده آغاز و مجدد بررسی خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و مسافرخانه‌های این شهر نیز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است، گفت: مردم میهمان‌نواز این شهرستان همچون سال‌های گذشته همگام با مسئولان از مسافران استقبال خواهند کرد.

فرماندار ماکو افزود: برپایی چادرهای هلال‌احمر و راهنمای مسافر، آماده‌سازی ابنیه تاریخی و دیدنی از جمله کاخ سردار و چشمه ثریا، رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های مواصلاتی شهرستان، استقرار نیروی‌های نظامی، انتظامی و راهداری در نقاط مختلف از اقدامات دیگر ستاد نوروزی و کمیته‌های تخصصی آن است.

کد خبر 737220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.