کسب رتبه چهارم کشوری در تبدیل پروانه‌های کاغذی به الکترونیکی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: این استان رتبه چهارم کشور در تبدیل پروانه‌های کاغذی را کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مرتضی ذاکریان امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ در شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان با اشاره به فعالیت درگاه ملی مجوزها اظهار کرد: تاکنون مجموع درخواست‌های استان ۲۷ هزار و ۸۱۴ مورد بوده است و استان خراسان‌جنوبی رتبه چهارم کشور در تبدیل پروانه‌های کاغذی را کسب کرده است.

وی افزود: تا پایان سال جاری تمام مجوزهای کاغذی باطل می‌شود و لازم است فعالان اقتصادی و کسبه برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: هرساله درآمدهای مصوب نرخ افزایشی دارد و استان‌ها تکلیفی برای تحقق آن را دارند.

وی عنوان کرد: رقم درآمدهای مصوب شده برای استان در سال ۱۴۰۱ کارشناسی نشده بود و تنها ۲۰۰ میلیارد تومان برای استان درآمد از محل مولدسازی در نظر گرفته شده بود که با توجه به ظرفیت‌های استان قابل تحقق نبود.

ذاکریان ادامه داد: پیرو پیگیری‌های انجام شده عدد درآمدی برای استان در سال ۱۴۰۲ منطقی شد، به‌طوری که برای کل کشور ۴۶ درصد رشد را داشته‌ایم اما برای خراسان‌جنوبی این عدد ۲۳ درصد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در سال جاری تنها ۶.۵ درصد رشد درآمد را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بهمن درآمد ۱۲ ماهه مصوب برای استان را وصول کردیم، عنوان کرد: تاکنون ۱۰.۱ درصد مازاد درآمد داشته‌ایم.

فعالیت ۱۶ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان‌جنوبی

وی بیان داشت: هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان درآمد مصوب استان برای سال ۱۴۰۲ بود که تا پایان بهمن هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان را محقق کردیم که طی ۱۱ ماه ۱۷۰ میلیارد تومان مازاد درآمد داشته‌ایم.

ذاکریان با اشاره به تسهیلات بند «الف» تبصره ۱۸ در استان افزود: از محل قانون بودجه ۱۴۰۱ تاکنون هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان به خراسان‌جنوبی تخصیص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۸۴ طرح در کارگروه استانی مصوب شده است، اضافه کرد: تا امروز به ۴۸۸ طرح بالغ بر ۴۹۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: هم‌اکنون این استان در تعداد طرح‌های مصوب برای پرداخت تسهیلات در رتبه هفتم کشور و در پرداخت نیز رتبه نهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی نسبت پرداخت استان به تخصیص تاکنون ۴۳ درصد بوده است.

ذاکریان با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی بیان داشت: میزان سرمایه‌گذاری مصوب طی دولت سیزدهم در استان ۲۸.۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در استان را ۱۰.۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان سرمایه به صورت نقدی و غیرنقدی در ۹ پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پروژه‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری از ۱۳ پروژه در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۸ پروژه رسیده است، گفت: در زمینه پروژه‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی رشد ۱۱۵ درصد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۶ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در استان فعال است، ادامه داد: شش پروژه سرمایه‌گذاری استان در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.

ذاکریان ادامه داد: بسته پیشنهادی تشویق و جذب سرمایه‌گذاری خارجی ویژه اتباع کشور افغانستان ارائه شده است.

وی با اشاره به عملکرد استان در حوزه مولدسازی بیان داشت: ۱۰۹ ملک مازاد دولتی در استان شناسایی شده است که برای ۶۴ ملک، مجوز فروش دریافت کرده‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای ۳۹ ملک نیز در حال اخذ مجوز فروش از سازمان خصوصی‌سازی هستیم، اضافه کرد: تاکنون ۲۱ ملک به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده است.

کد خبر 737212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.