امروز افراد زیادی که به ظاهر مرتکب جرمی شده‌اند، در زندان به دامان قرآن پناه می‌برند

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز شاهد هستیم افراد زیادی که به ظاهر مرتکب جرمی شده و راهی زندان شده‌اند، در زندان به دامان قرآن پناه می‌برند و در دوران تحمل محکومیت خود، بخش قابل توجهی از قرآن را حفظ و تلاوت می‌کنند و با این کتاب آسمانی اُنس می‌گیرند و پس از گذشت مدتی، خودشان نیز معلم قرآن می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در محفل انس با قرآن کریم که با حضور جمع از قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان و تعدادی از قضات برتر قاری قرآن در سازمان قضائی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار کرد: روزها، شب‌ها و ساعات ماه مبارک رمضان، بهترین روزها، شب‌ها و ساعات هستند و اگر خدای ناکرده این ماه عزیز بگذرد و ما با رفتار و اَعمال خود، مشمول عنایت خداوند متعال نشده باشیم، دچار خسران خواهیم شد.

وی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی و آنچه امامین انقلاب پایه‌گذاری کردند، امروز تا حدودی قرآن کریم از مهجوریت درآمده است و یکی از نشانه‌های این امر، تعداد قابل توجه حافظان و قاریان قرآن در کشورمان است.

رئیس دستگاه قضا عنوان کرد: امروز شاهد هستیم افراد زیادی که به ظاهر مرتکب جرمی شده و راهی زندان شده‌اند، در زندان به دامان قرآن پناه می‌برند و در دوران تحمل محکومیت خود، بخش قابل توجهی از قرآن را حفظ و تلاوت می‌کنند و با این کتاب آسمانی اُنس می‌گیرند و اندک‌اندک و پس از گذشت مدتی، خودشان نیز معلم قرآن می‌شوند.

وی با بیان اینکه معنا، مفهوم، محتوا و آهنگ کتاب آسمانی قرآن از همه علوم و مکاتب دیگر بالاتر است، گفت: اگر هنگام خواندن قرآن به این موضوع باور داشته باشیم که خداوند متعال با ما سخن می‌گوید و اوست که به ما درس زندگی می‌دهد، به‌طور قطع تأثیرپذیری متفاوت‌تر و ویژه‌تری از قرائت این کتاب آسمانی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت آموختن آموزه‌های قرآنی و عمل به این آموزه‌ها در زندگی فردی و اجتماعی گفت: جامعه امروز ما به آموزه‌های اخلاقی قرآن در حوزه‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی، کاری و مدیریتی بسیار نیازمند است.

وی ضمن تقدیر از راه‌اندازی طرح زندگی با آیه‌ها (پویش ملی حفظ آیات قرآن کریم) گفت: از تمام افرادی که به اَشکال مختلف با ابتکارات و خلاقیت‌های خود، مردم را با آموزه‌های قرآنی آشنا می‌کنند و در این مسیر پیشگام هستند قدردانی می‌کنم.

رئیس عدلیه با بیان اینکه چنانچه زندگی سعادتمند و دوری از زشتی‌ها و پلیدی‌ها را می‌خواهیم باید به دامان قرآن پناه ببریم، گفت: استفاده از قرآن هنگام زیارت، باعث بهره‌مندی بیشتر از زیارت می‌شود؛ از سوی دیگر، قرائت قرآن نیز همراه با یاد ائمه اطهار (ع)، تأثیرگذاری افزون‌تری خواهد داشت.

کد خبر 737203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.