شرایط حضور آسان افراد جانباز معلول در کرمانشاه فراهم می‌شود

فرماندار کرمانشاه گفت: تلاش می کنیم تا با مناسب‌سازی اماکن دولتی و معابر عمومی، شرایط حضور آسان‌تر افراد معلول در جامعه طی سال آینده فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی شامگاه یکشنبه _بیست‌وهفتم اسفند_ در کمیته مناسب سازی اماکن دولتی و معابر عمومی کرمانشاه که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید بپذیریم جامعه ما به سمت سالمندی حرکت می‌کند و همین امر می‌طلبد که شرایط برای حضور آسان‌تر و ایمن تر افراد سالمند و معلول در جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که افراد جانباز و معلول برای حضور در ادارات و حتی برخی معابر عمومی سطح شهر کرمانشاه دارند، تصریح کرد: لازم است زمینه‌ای فراهم شود تا این افراد بدون مشکل و در کمال امنیت و سلامت بتوانند امورات و کارهای اداری خود را پیگیری کنند.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از افراد جانباز و معلول به خاطر عدم مناسب سازی اماکن دولتی و معابر عمومی خانه نشین شده و دیگران کارهای آنها را انجام می‌دهند، گفت: هرچند امروز خیلی از کارها را می‌توان در بستر فضای مجازی و به صورت الکترونیکی انجام داد اما نباید ما را از مسئولیتی که نسبت به این افراد داریم غافل کند.

وی خدمت‌رسانی به تمام افراد جامعه را وظیفه مسئولان و مدیران دانست و گفت: بر همین اساس مدیران شهری و ادارات دولتی موظف هستند که سال آینده تمام توان خود را برای حضور آسان افراد جانباز و معلول در جامعه و ادارات خود را فراهم کنند.

آمویی همچنین با قدردانی از اقدامات شهرداری در راستای مناسب سازی اماکن شهری برای افراد معلول و جانباز، گفت: انتظار می‌رود این نهاد مدنی برای بهسازی و مناسب سازی معابر اصلی در سال آتی تلاش بیشتری کند.

وی وجود برخی سد معبرها در پیاده روها را یکی دیگر از مشکلات شهری کرمانشاه عنوان و خاطرنشان کرد: نمونه‌ای از این سد معبرها در خیابان آیت الله جلیلی کرمانشاه به چشم می‌خورد که حتی راه رفتن برای افراد سالم را هم با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار کرمانشاه در پایان گفت: مدیران هر کاری که می‌کنند باید رضایت خداوند را مد نظر قرار داده و بدانند که رضایت حق تعالی در گرو رضایت مردم است.

کد خبر 737152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.