تراکتور ۱۴۰۲ در یک نگاه؛ از کسب سهمیه تا اعلان جنگ با خبرنگاران!

تیم فوتبال تراکتور تبریز در سال ۱۴۰۲ سال پرفراز و نشیبی را با سکان‌دار اسپانیایی خود سپری کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، باشگاه فوتبال تراکتور تبریز یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال ایرانی است که در سال ۱۳۴۹ در شهر تبریز بنیان‌گذاری شد. از مهم‌ترین افتخارات باشگاه فوتبال تراکتور می‌توان به سه نایب‌قهرمانی لیگ فوتبال ایران، دو قهرمانی و سه نایب‌قهرمانی جام حذفی و یک نایب‌قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران اشاره کرد.

تیم فوتبال تراکتور در سال ۱۴۰۲ همچون دیگر سال‌ها با فراز و نشیب‌ها و اتفاقات تلخ و شیرینی همراه بود.

آغاز سال با پیروزی

آغاز سال ۱۴۰۲ برای تراکتوری‌ها مصادف با هفته بیست‌وچهارم لیگ بیست‌ودوم شد، جایی که سرخ‌پوشان موفق شدند نفت مسجد سلیمان را با پنج گل درهم بکوبند و ضمن آغاز سال جدید شمسی با پیروزی پرگل، حکم سقوط نفتی‌ها به لیگ یک را نیز امضا کنند.

تراکتور فروردین و اردیبهشت توانست با غلبه بر تیم‌های نفت، سپاهان، مس، پیکان، نساجی و تساوی برابر ملوان در بندرانزلی گام بلندی در جهت کسب سهمیه آسیایی بردارد و در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند.

تراکتور ۱۴۰۲ در یک نگاه؛ از کسب سهمیه تا اعلان جنگ با خبرنگاران!

تلخ‌ترین پایان تاریخ در آزادی

شاگردان پاکو خمز که با بردهای متوالی موفق شده بودند سهمیه آسیایی را برای پرشورها به ارمغان بیاورند، در هفته پایانی لیگ میهمان استقلال تهران بودند، اما از آنجا که رتبه چهارم قرمزپوشان در لیگ قطعی شده بود برای آن‌ها دیداری تشریفاتی محسوب می‌شد، از طرفی لشکری از مصدومان و محرومان دست خمز را برای ارائه بازی دلخواه خود برابر استقلال بسته بود.

از این‌رو تراکتور با بازیکنان ذخیره و کمتر بازی کرده برابر آبی‌پوشان قرار گرفت و در پایان متحمل شکست سنگین و دور از تصور هفت بر یک شد که پیش از این در تاریخ باشگاه تراکتور سابقه نداشت تا تیم محبوب پرشورها با شکستی تلخ لیگ بیست‌ودوم را به پایان برساند.

قرعه مرگ و شروعی ناامیدکننده

تبریزی‌ها که فصل قبل را با شکست تلخ تمام کرده بودند، به دنبال جبران بودند تا با آغاز پرقدرت فصل جدید برای رقبا خط و نشان بکشند، اما با قرعه سخت و عجیبی در ابتدای فصل روبه‌رو شدند.

سرخ‌ها در هفته اول سه بر یک نتیجه را در اصفهان به سپاهان واگذار کردند و در هفته دوم یک بر صفر مغلوب پرسپولیس یحیی گل‌محمدی شدند تا شش امتیاز حساس را از دست داده باشند.

شاگردان خمز که لیگ را با دو شکست آغاز کرده بودند در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا نیز نتیجه را برابر شارجه امارات نیز واگذار کردند تا بدشانسی‌هایشان ادامه‌دار باشد، اما روند پیروزی‌های آن‌ها پس از هفته سوم لیگ برتر آغاز شد و موفق شدند با کسب چهار برد متوالی به کورس قهرمانی برگردند.

تراکتور ۱۴۰۲ در یک نگاه؛ از کسب سهمیه تا اعلان جنگ با خبرنگاران!

روند سیسنوسی نتایج و حمایت پرشورها از مرد اسپانیایی

تراکتور که سرمست از چهار برد متوالی و بازگشت به جمع مدعیان بود با دو شکست تلخ مقابل شمس آذر قزوین و ذوب‌آهن اصفهان بازهم آنها را به روند شکست برگرداند، اما هواداران تراکتور برخلاف سال‌های پیش حمایت قاطعی از سرمربی تیم‌شان کردند و در سوی مقابل بازیکنان را مقصر شکست دانستند.

حیا کن رها کن علیه مدیرعامل

پس از کسب نتایج سینوسی و نارضایتی هواداران از نتایج کسب شده، پرشورها در یکی از تمرینات علیه بازیکنان و مدیرعامل باشگاه شعارهای تندی سر دادند و خواستار جدایی وی شدند که البته در ادامه این اتفاق رخ نداد.

تراکتور ۱۴۰۲ در یک نگاه؛ از کسب سهمیه تا اعلان جنگ با خبرنگاران!

آغاز نیم‌فصل دوم و بازهم شکست!

تراکتور تحت هدایت پاکو خمز موفق شد نیم‌فصل اول را با رتبه چهارم به پایان برساند و با چهار خرید در پنجره زمستانی پا به نیم‌فصل دوم بگذارد.

با توجه به حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا، دیدار اول این تیم برابر زردپوشان به تعویق افتاد و در دیدار آغازین نیم‌فصل دوم به مصاف پرسپولیسی رفتند که سرمربی خود را تغییر داده بود.

در حالی که اکثر کارشناسان و هواداران معتقد بودند به دلیل شرایط روحی نامناسب پرسپولیس، تراکتور توانایی شکست این تیم را دارد، در کمال تعجب با دو گل مغلوب این تیم شد تا شاگردان خمز نیم‌فصل دوم را نیز همچون نیم‌فصل اول با شکست آغاز کنند.

اعلان جنگ خمز با خبرنگاران!

سرمربی اسپانیایی تراکتور که سابقه مربیگری در لالیگای اسپانیا را نیز در کارنامه خود دارد، در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر تغییر رفتار محسوسی با هواداران و اصحاب رسانه داشته است، به‌طوری که در برخی مواقع برابر خواسته‌های هواداران تیمش بی‌اهمیت بوده و عکس‌العمل خون‌سردی در برابر شکست مقابل تیم‌های مدعی داشته است.

اما رفتار عجیب سرمربی تراکتور به همین جا ختم نشد و این سرمربی اسپانیایی که سابقه درگیری با رسانه‌های اسپانیا را نیز در سابقه خود داشته است، در کنفرانس خبری پیش از دیدار با هوادار تهران در مقابل سوالات خبرنگاران آن‌ها را متهم به حمایت نکردن از تراکتور کرد و نسبت به آن‌ها اعلان جنگ کرد و گفت که در این جنگ یک طرف کشته خواهد شد!

تراکتور ۱۴۰۲ در یک نگاه؛ از کسب سهمیه تا اعلان جنگ با خبرنگاران!

پایان سال با پیروزی‌های شیرین شب عیدی

شاگردان خمز پس از تساوی برابر مس رفسنجان موفق شدند دو برد متوالی مقابل هوادار و شمس آذر قزوین کسب کنند تا با دو پیروزی شیرین و ایستادن در رتبه سوم، سال جاری را تمام کنند و با خاطره‌ای خوش به استقبال سال ۱۴۰۳ بروند، سالی که شاید برای تراکتوری‌ها خوش‌یمن باشد.

کد خبر 737144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.