افتتاح نخستین نوروزگاه و بازارچه عشایری سمیرم

فرماندار سمیرم گفت: شهرستان سمیرم از نظر گردشگری و اقوام از ظرفیت خوبی برخوردار است و سه قوم ترک قشفایی، لر و فارس ظرفیت‌ها و شایستگی‌های شهرستان را در حوزه فرهنگ ارتقا داده‌اند.

اصغر هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان ضمن تبریک ماه بهار قرآن و در پیش بودن سال جدید، اظهار کرد: امیدواریم اعمال تمام مردم ایران اسلامی و مردم شهرستان سمیرم در ماه مبارک رمضان مورد قبول حق واقع شده‌باشد و سال با خیر و برکتی پیش رو داشته باشند.

وی افزود: شهرستان سمیرم خاستگاه گردشگران مختلف از سراسر کشور است و به لحاظ زیبایی‌ها و آثار تاریخی و طبیعی که دارد فراهم کردن شرایط جدید برای ورود گردشگران به این شهرستان در آستانه سال جدید از ضروریات است.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: این شرایط در دستور کار ستاد سفر شهرستان قرار گرفت و به همت اداره امور عشایر شهرستان، شهرداری فتح‌آباد، بخشداری وردشت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و شرکت تعاونی پیشرفت و آبادانی بانوان عشایر فتح‌آباد اولین نوروزگاه در شهرستان سمیرم افتتاح شد.

هدایت عنوان کرد: پیش‌بینی شده است سه نوروزگاه در شهرستان سمیرم افتتاح شود که امیدواریم در همین یکی دو روز افتتاح شود و محلی برای استقبال از گردشگران شهرستان سمیرم باشد.

وی اضافه کرد: شهرستان سمیرم از نظر گردشگری و اقوام از پتانسیل و ظرفیت خوبی برخوردار است و سه قوم ترک قشفایی، لر و فارس ظرفیت‌ها و شایستگی‌های شهرستان را در حوزه فرهنگ ارتقا داده‌اند.

افتتاح نخستین نوروزگاه و بازارچه عشایری سمیرم

فرماندار سمیرم تاکید کرد: امیدواریم از بهره‌مندی از این فرهنگ‌ها در ارتقای فرهنگ کشور، استان و شهرستان نقش‌آفرین باشیم.

هدایت تصریح کرد: تلاش کردیم در این نوروزگاه آداب و رسوم و فرهنگ عشایری شهرستان سمیرم را به نمایش بگذاریم که صنایع‌دستی، سوغات، لبنیات و محصولات بومی شهرستان را شامل می‌شود و آئین‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی را در طول ایام نوروز در بخش وردشت به نمایش خواهیم گذاشت.

کد خبر 737129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.