فعالیت‌های قرآنی در بین جوانان تقویت شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: گسترش فعالیت‌های قرآنی یک ضرورت است و باید با همکاری مردم و مسئولان در بین جوانان تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جلسه شورای قرآنی میبد اظهار کرد: باید در سال‌های آینده در رشته‌های مختلف مثل کنگره شعر و جشنواره قرآنی در شهرستان داشته باشیم.

وی در ادامه، تحقیق و مطالعه، نشریات و مجلات، فضای مجازی، حفظ، هنرهای قرآنی، جشنواره‌ها و مسابقات و محافل قرانی را از ساحات قرآنی در جامعه خواند.

این مسئول بیان کرد: در شهر مذهبی با این همه سابقه فرهنگی، قرائت و تجوید باید از برنامه‌های پایه و همگانی باشد و هیچکس بدون قرائت صحیح قرآن رها نشود.

اعرافی گفت: برنامه جامع قرآنی در میبد با هدف گسترش و ارتقای فعالیت‌های قرآنی به همه مخاطبان در ساحت‌ها و قلمروها به منظور اینکه به شهر سرآمد قرآنی مبدل شویم باید تهیه شود.

وی با بیان اینکه اهتمام اساسی در شهرستان میبد باید اهتمام به مدارس قرآنی باشد گفت: اینکه رویکرد عام در آموزش و پرورش روز به روز تقویت مدارس تخصصی قرآنی به سمت دبیرستان‌ها پیش برود در کادرسازی و فرهنگی آینده کشور و جامعه مهم است.

اعرافی تامین منابع پایدار برای فعالیت‌های قرآنی، اهتمام به ایجاد مدارس قرآنی و راه جذب بودجه با ثبت موسسات قرآنی و فرهنگ سازی بین مردم نسبت به مباحث قرآنی را خاطرنشان کرد و گفت: در سال‌های گذشته حمایت از فعالیت‌های قرآنی انجام می‌گرفت و همراهی می‌کردیم و امیدواریم کار گروهی هم به عنوان کارگروه معین با اختیارات شورای مرکزی بتواند تصمیم گیری و کار شورا پیش ببرد.

کد خبر 737095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.