برقراری ۱.۱ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰/ کاهش ۲ درصدی سرقت‌های سال جاری نسبت به سال گذشته

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در نظام نوین جهانی از قدرت رسانه برای رسیدن اهداف ملت و حاکمیت استفاده می‌شود، افزود: اصحاب رسانه در یک جبهه بزرگ جنگ ترکیبی قرار دارند که باید به عنوان سربازی با دانش مجهز به ابزار علم عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز یکشنبه _ بیست و هفتم اسفند _ در نشست خبری با خبرنگاران با تبیین و تشریح عملکرد و اقدامات پلیس در سال ۱۴۰۲، از کاهش ۲ درصدی آمار سرقت‌ها (کلی، جزئی، مهم و خرد) نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی سرقت منزل، کاهش ۱۹ درصدی سرقت اتومبیل، کاهش ۲۷ درصدی سرقت منزل، کاهش ۶۰ درصدی سرقت، افزایش ۱۲ درصدی سرقت احشام و افزایش ۱۷ درصدی سرقت به عنف، خاطرنشان کرد: سرقت‌های جزئی هم در مقایسه با سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از توان برای جمع‌آوری معتادان به شرط آماده بوده محل نگهداری در کمپ‌ها سخن گفت و افزود: سارقان مسلحی که امنیت مردم را تهدید می‌کنند، مطمئن باشند پلیس مقتدرانه در حین سرقت آن‌ها را در محل زمین‌گیر خواهد کرد.

وی با اشاره به کشف ۳ تن و ۴۰۱ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر، افزود: امسال با انهدام ۴۱ باند ۲۴۸ قاچاقچی در این رابطه دستگیر شده است.

سردار حاجیان با اشاره به انجام ۱۳۸ عملیات در حوزه دستگیری خرده‌فروشان به دستگیری بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ قاچاقچی، اظهار کرد: در حوزه کشفیات سلاح در مقایسه با سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشتیم.

وی مجموع تماس‌ها با ۱۱۰ را از ابتدای سال‌جاری تا ۲۳ اسفندماه را یک‌میلیون و ۱۷۲ هزار و ۶۶۷ مورد عنوان کرد و افزود: ۴۴۴ هزار و ۹۹۶ تماس از این تعداد منجر به عملیات شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به خدمات پلیس فتا، افزود: امسال با شناسایی بیش از ۹۰ درصد جرایم سایبری بیش از ۱۹ میلیارد تومان به حساب مالباختگان عودت داده شده است.

وی از راه‌اندازی گشت پلیس فتا به ۲ صورت فیزیکی و مجازی خبر داد و اظهار کرد: گشت‌های پلیس فتا از ۲۹ اسفندماه به منظور بررسی اسکیمر و کپی کارت بانکی توسط برخی از دوره‌گرها فعال خواهد شد.

سردار حاجیان در اشاره به توسعه و پیگیری طرح‌های در دست اجرای برای سال آینده به مطالبه گری پلیس در قالب قرارگاه کاهش تصادفات در خیابان‌ها، میدان‌ها و راه‌ها برای حفظ امنیت مردم اشاره‌ای داشت و افزود: در این راستا با همراهی دادستان برای چند مسؤول هم به دلیل ترک فعل اعلام جرم شده است.

وی هوشمندسازی پلیس با نگاه مطالبه گری و پاسخگو بودن و راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ پلیس راهور در ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ را در قالب دیگر طرح‌های پلیس برای سال آینده عنوان کرد و افزود: طرح «هر کلانتری یک شهر» را هم‌اکنون به‌عنوان پایلوت در پنج کلانتری شهر کرمانشاه به اجر درآورده‌ایم که برای سال آینده این طرح گسترش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به شعار پلیس در عید نوروز «امنیت و آرامش در بهار قرآن طبیعت»، گفت: مجموعه پلیس برای نوروز ۱۴۰۳ در آماده‌باش کامل است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اهمیت نقش رسانه و خبرنگاران، اظهار کرد: اصحاب رسانه مأموریت بزرگ تبیین و تنویر افکار عمومی را برعهده دارد.

سردار حاجیان از فضا و دانش رسانه به‌عنوان مؤلفه‌های بزرگ و قدرت‌ساز در جهان و در بین مردم و مسؤولان یاد کرد و افزود: هر جامعه‌ای که دانش رسانه‌ای بالایی داشته باشد، موفق‌تر عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در نظام نوین جهانی از قدرت رسانه برای رسیدن اهداف ملت و حاکمیت استفاده می‌شود، افزود: اصحاب رسانه در یک جبهه بزرگ جنگ ترکیبی قرار دارند که باید به عنوان سربازی با دانش مجهز به ابزار علم عمل کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تولید محتوی هدفمند و هوشمند را از رسالت‌های مهم اصحاب رسانه دانست و گفت: محتوی باید به حدی هدفمند و هوشمند باشد تا علاوه بر عدم اجازه نفوذ به دشمن، جریان‌سازی کند و با احساس نشاط و شادابی

کد خبر 737082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.