دستگیری باند سارقان حرفه‌ای در رشت

فرمانده انتظامی رشت از شناسایی و دستگیری اعضای باند چهار نفره سارقان و مال‌خران خودرو و قطعات آن در شهرستان خبر داد و گفت: سارقان در تحقیقات پلیس به ۹ فقره سرقت اعتراف کردند و یک دستگاه سرقتی از این افراد کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، محمود حافظی اظهار کرد: ارتقای سطح آگاهی و تشدید اقدامات پیشگیرانه، نیازمند مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری آن‌ها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت است و مقابله با سرقت و ناهنجاری‌های اجتماعی، عزم همگانی را می‌طلبد.

وی افزود: با وقوع چند فقره سرقت خودرو و محتویات داخل آن به شیوه و شگرد مشابه در سطح شهرستان رشت، پیگیری در دستور کار پلیس قرار گرفت و مأموران پاسگاه انتظامی خشت مسجد پس از انجام تحقیقات میدانی و بررسی سرنخ‌های به دست آمده، دریافتند این سرقت‌ها توسط دو نفر انجام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه پس از شناسایی هویت سارقان و تعقیب و مراقبت‌های انجام شده، این افراد در حال انتقال خودرو پراید سرقتی دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: سارقان ۳۴ و ۴۲ ساله سابقه‌‎دار در تحقیقات پلیس به سرقت یک دستگاه خودرو پراید و هشت فقره سرقت محتویات داخل خودرو و فروش وسایل سرقتی به دو مال‌خر اعتراف کردند.

حافظی تصریح کرد: مال‌خران ۳۷ و ۴۳ ساله شناسایی و دستگیر شدند و تعدادی وسایل سرقتی از قبیل، کپسول گاز سی‌ان‌جی، کمک فنر، جک، آچار چرخ، رینگ و لاستیک از مخفیگاه این افراد کشف شد.

وی با بیان اینکه سارقان و مال‌خران دستگیر شده اعضای این باند با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند، گفت: وقوع سرقت در جامعه موجب پایین آمدن احساس امنیت می‌شود و مجموعه انتظامی برای تأمین امنیت و ارتقای احساس آن در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

کد خبر 737070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.