تدارک ویژه‌برنامه‌های شهرداری همدان با محوریت نوروز و ماه رمضان

شهردار همدان گفت: شهرداری همدان با توجه به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای نوروزی، تدابیر لازم را برای ارتقای شادابی و نشاط اجتماعی اندیشیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سیدمسعود حسینی امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در جمع خبرنگاران با تاکید بر رویکرد شهرداری همدان در حوزه گردشگری اظهار کرد: تلاش داریم با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و امکانات از فرصت‌های لازم برای معرفی جاذبه‌های طبیعی، آداب و رسوم، بومی، تاریخی و گردشگری شهر همدان به شهروندان، گردشگران و مسافران بهره گیریم.

وی افزود: برنامه‌های متنوع و ویژه‌ای از جمله اجرای کارناوال عروسکی و برگزاری نمایش‌های آئینی و سنتی نوروزی و ماه مبارک رمضان در پیاده راه بوعلی، اکباتان، کوی خضر، شهرک فرهنگیان و ولی‌عصر (عج) و محلات مختلف شهر همدان در دستور کار قرار دارد.

شهردار همدان با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی شهر همدان ادامه داد: عید نوروز فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری است که در این راستا تور پیاده و خودرویی همدان‌گردی در اماکن تاریخی و فرهنگی و بازار سنتی شهر همدان برگزار می‌شود.

حسینی از اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌هایی با عنوان جشن رمضان هگمتانه و برنامه آئینی تعزیه و علوی‌خوانی در شب‌های قدر هم‌زمان با شهادت امام علی (ع) در پیاده‌راه اکباتان در مجاورت مسجد جامع شهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن ویژه عید نوروز مورد توجه شهرداری همدان است، گفت: در این راستا جشن‌های مختلفی از جمله جشن تخم‌مرغ رنگی نوروز در مجموعه عین‌القضات همدانی، ویژه‌برنامه‌های عید نوروز در فرهنگسراهای مهر، نشاط، ولایت و پرواز و نمایشگاه تولیدات خانگی ویژه این ایام در نگارخانه، نمایشگاه، باباطاهر و مرادبیگ برگزار می‌شود.

شهردار همدان با تاکید بر اطلاع‌رسانی از طریق سامانه ۱۳۷ در ارائه خدمات بهینه به شهروندان و مسافران افزود: راهنمایان گردشگری به صورت دو شیفته و شش‌ساعته برای پاسخگویی به مسافران و گردشگران در مرکز جامع مدیریت خدمات شهری ۱۳۷ مستقر هستند.

کد خبر 737045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.