طرح عیدانه نوروزی تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه در نوروز طرح عیدانه استاندارد اجرا می‌شود، گفت: این طرح از پانزدهم اسفند تا پانزدهم فروردین ادامه‌دار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مهدی قهرمانی امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص استاندارد باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی افزود: در نظام بین‌المللی زمانی که صاحب رتبه می‌شویم در کشورهای هدف با اطمینان بیشتری محصولات کشورمان پذیرفته می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد چهار وظیفه اساسی دارد، تصریح کرد: باید ابتدا استانداردسازی را داشته باشیم به عبارتی باید استانداردهایی را تعیین کنیم تا مورد استفاده تمام دستگاه‌ها قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه تنها مرجع رسمی صادر کننده نشان حلال اداره کل استاندارد است، گفت: تا دو سال قبل اداره کل استاندارد فقط روی محصول فعال بود، اما در حال حاضر روی خدمات نیز اجرا شده است.

قهرمانی با اشاره به اینکه استانداردسازی در ۱۰ حوزه مرکز اقامتی پست و سایر مراکز نیز انجام شده است، گفت: سازمان استاندارد عهده‌دار سیاست‌گذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد است.

وی با بیان اینکه استاندارد در سه نوع اجباری، اختیاری و تشویقی صادر می‌شود، بیان کرد: اگر استاندارد رعایت نشود تخلف محسوب می‌شود و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه در نوروز طرح عیدانه استاندارد اجرا می‌شود، گفت: این طرح از پانزدهم اسفند تا پانزدهم فروردین ادامه‌دار است.

وی با اشاره به محورهای ارزیابی طرح عیدانه گفت: هتل‌ها، خدمات فرودگاهی، مجتمع‌های اقامتی بین‌راهی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، خشکبار و عرصه شیرینی، میادین میوه و تره‌بار و قالی‌شویی‌ها از جمله این خدمات هستند.

قهرمانی با بیان اینکه هر طرحی که اجرا می‌شود، بیشتر شیوه‌های اطلاع‌رسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اذعان کرد: سه شیوه ارتباط با مردم وجود دارد؛ تلفن ۱۵۱۷ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ نیز آماده دریافت شکایات و پیشنهادها است.

وی با اشاره به اقدامات در خصوص نرخ کیفیت نیز بیان کرد: برخی تولیدکنندگان در عین حفظ قیمت محصول، حجم محصول را پایین آوردند، اما در قالب طرح سنجش ارزیابی‌ها، در واحد تولیدی انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: در ابتدای سال میزان انحراف در کم‌فروشی ۴۲ درصد بود، اما با نظارت انجام شده این رقم به ۱۷ درصد کاهش پیدا کرد.

قهرمانی با اشاره به اینکه در حوزه دانش‌بنیان، شرکتی‌هایی که قصد تجاری‌سازی یا استانداردسازی محصول خود را داشته باشند باید به اداره کل استاندارد مراجعه کنند، افزود: به این محصولات نشان دانش‌نماد و نانونماد ارائه می‌شود، با این حال سال گذشته دو دانش‌نماد در استان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به موضوع آرد کامل نان کامل گفت: با همکاری بین بخشی استاندارد نان کامل و آرد کامل تدوین و به دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال شد و این طرح در فاز صنعتی قابل اجرا است.

کد خبر 737040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.