پلمب ۲۳۵ تجهیزات شهربازی در فارس / صدور ۳۲ اخطاریه و تذکر به شهربازی‌ها

مدیرکل استاندارد فارس از پلمب ۲۳۵ تجهیزات شهربازی در سطح استان خبر داد و گفت: در شش ماه نخست سال جاری، ۳۲ اخطاریه برای شهربازی‌ها صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی رزمجویی امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: در سطح استان فارس طی شش ماه نخست سال جاری، ۲۳۵ مورد پلمب تجهیزات شهربازی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این راستا ۳۲ مورد تذکر و اخطار صادر شده است، افزود: هم‌اکنون تعداد تجهیزات فعال شهربازی‌ها در سطح استان فارس هزار و ۴۷۲ مورد است که از طریق سامانه، تمدید گواهینامه آن‌ها کنترل می‌شود.

مدیرکل استاندارد فارس همچنین با اشاره به حوزه تخلفات در کم‌فروشی کالا خاطرنشان کرد: در حوزه کم‌فروشی کالا از آذرماه سال گذشته به شکل جدی ورود داشته‌ایم که در این خصوص کنترل ۲۳۵ محصول انجام شد.

رزمجویی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، ۵۵۲ محصول کنترل شد که از این تعداد کالا ۸۵ درصد منطبق بوده و ۱۵ درصد انطباق نداشته است که انطباق نداشتن مربوط به انواع محصولاتی همچون فرآورده‌های کنسروی، فرآورده‌های لبنی، آرد، غلات و مواد شیمیایی است.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه استاندارد مصالح ساختمانی اضافه کرد: از هفته آینده سامانه استاندارد مصالح ساختمانی توسط شورای فنی استان و با محوریت اداره کل استاندارد فارس راه‌اندازی می‌شود و اولین نظارت بر محصول بتن است و در گام بعد برای سایر مصالح ساختمانی همچون شن، ماسه و آجر خواهد بود.

رزمجویی تصریح کرد: این سامانه از آذرماه فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز خواهد کرد و تمام سازمان‌های دولتی و ادارات نیز موظف هستند قراردادهای خود را منطبق با این سامانه تنظیم کنند.

وی اظهار کرد: در سال جاری ۲۵۰ مرکز ساختمانی غیرمجاز به مراجع قضائی معرفی شده است.

مدیرکل استاندارد فارس در ادامه با اشاره به استفاده از ابراز در حوزه هوش مصنوعی در فرآیند استانداردسازی گفت: در این خصوص رایزنی با دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی برای این اقدام در دستور کار است.

کد خبر 696724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.