ساماندهی ۱۷ محله حاشیه‌نشین کهگیلویه و بویراحمد در گرو همکاری دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ساماندهی ۱۷ محله حاشیه‌نشین استان ابلاغ شده است و تحقق این مهم به همکاری دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مسعود نوری امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در نشست کارگروه حاشیه‌نشینی با اشاره به تدوین آئین‌نامه اجرایی کارگروه حاشیه‌نشینی در استان اظهار کرد: وضعیت و ظرفیت این محلات بررسی شد و با شناسایی مسائل اولویت‌دار محلات با همکاری مردم و گروه‌های جهادی نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۷ محله حاشیه‌نشین در سطح استان مشخص شده و وظایف دستگاه‌های اجرایی در قبال این محله‌ها به آن‌ها ابلاغ شده است، افزود: در زمره استان‌های اول در حاشیه‌نشینی هستیم و بیشترین جمعیت حاشیه‌نشین هم در شهر یاسوج ساکن هستند که باید اقدام اساسی برای معضل حاشیه‌نشینی در این مناطق صورت گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در آئین‌نامه اجرای حاشیه‌نشینی، دولت به دنبال واگذاری کارها و خدمات به مردم است و در این میان انتظار می‌رود گروه‌های جهادی در حاشیه شهرها اقدامات ماندگاری برای کاهش معضلات و آسیب‌ها در این مناطق انجام دهند.

وی با بیان اینکه حلقه میان دولت و مردم تشکل‌های مردم‌نهاد هستند، تصریح کرد: با وجود اقدامات شبانه‌روزی صورت گرفته در حوزه آسیب‌های اجتماعی، رضایت کافی وجود ندارد، زیرا که کاهش آسیب‌ها در نقاط حاشیه‌نشین نیازمند پای کار بودن همه دستگاه‌های اجرایی است.

نوری خاطرنشان کرد: همه مدیران از جنگ نرم دشمن و برنامه‌ریزی برای آسیب زدن به کشور آگاه هستند، نباید از هیچ تلاش و کوششی در جهت رفع آسیب‌ها غافل شویم.

وی افزود: برخی از مشکلات و آسیب‌ها نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد، اما برخی از آنها مانند جمع‌آوری کودکان کار همت و تلاش مسئولان در خود استان را می‌طلبد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اعتباراتی برای رفع حاشیه‌نشینی ابلاغ می‌شود که دستگاه‌ها نسبت به جذب آنها اقدام کنند و مدیری که نتواند اعتبارات را جذب کند، باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: جلسات کارگروه حاشیه‌نشینی با ابلاغ آئین‌نامه اجرایی کارگروه حاشیه‌نشینی و مشخص شدن دبیر کارگروه با حساسیت خاصی دنبال می‌شود تا آسیب‌هایی که در این نقاط احصا شده را رفع کنیم.

کد خبر 737032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.