رتبه نخست زنجان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور

استاندار زنجان گفت: استان زنجان در نیمه نخست سال‌ جاری با ۶۰ میلیون دلار رتبه اول را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در جلسه در شورای اداری استان با اشاره به رویدادهای مهم استان در سال جاری اظهار کرد: هدف‌گذاری جذب سرمایه گذاری‌های جدید در استان تا پایان دولت سیزدهم بدون احتساب پروژه پتروشیمی ۴۵۰ میلیارد ریال و با احتساب این پروژه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: استان زنجان در نیمه نخست سال‌جاری با ۶۰ میلیون دلار رتبه اول را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به خود اختصاص داد.

افشارچی اظهار داشت: در حوزه معدن نیز حرکت بزرگی در استان شروع شد که می‌توان به سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد ریالی در حوزه اکتشاف و سرمایه‌گذاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در حوزه استخراج اشاره کرد.

استاندار زنجان با اشاره به موضوع کاهش حدود پنج درصدی صادرات استان گفت: این مسئله بیشتر به وضع عوارض بر صادرات یک عنصر فلزی از استان مربوط می‌شد که با حل آن، شاهد رشد صادرات استان خواهیم بود.

افشارچی گفت: سال جاری، ۱۱ کشور مقصد به مقصدهای صادراتی استان و بیش از ۳۰ محصول جدید نیز به کالاهای صادراتی استان اضافه شده است.

استاندار زنجان با اشاره به تعیین تکلیف پسماند روی گفت: اولین چک فروش این پسماند هفته گذشته در استان وصول شد و از سال آینده نیز قدم‌های بیشتری در راستای ارزش‌افزایی پسماند روی برمی‌داریم.

افشارچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش تورم در استان افزود: زنجان سال جاری جزو شش استان با نرخ تورم پایین نسبت به سایر استان‌های کشور بود.

استاندار زنجان، سفر رئیس‌جمهور و برگزاری انتخابات را از مهم‌ترین رویدادهای سال جاری استان برشمرد و گفت: این دو رویداد مهم با همراهی خوب دستگاه‌های اجرایی به نحو مناسبی برگزار شد.

کد خبر 736965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.