قم از پاکیزه‌ترین شهرهای کشور است / اهمیت اتحاد مجموعه‌های مدیریتی در شهر

شهردار قم با اشاره به اینکه امروز شهر قم به یکی از پاکیزه‌ترین شهرهای کشور تبدیل شده است گفت: امروز در شهر قم دیگر دفن مستقیم پسماند نداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز _ یکشنبه بیست و هفتم اسفند_ در جلسه شورای مدیران شهرداری قم اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه وحدت در شهر از اهمیت بسیاری برخوردار است، عنوان کرد: اگر در یک مجموعه وحدت وجود داشته باشد، تمام اقدامات نتیجه بخش خواهد شد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: ابتدا باید انسان در درون خود وحدت داشته باشد تا بتواند به وحدت بیرونی دست پیدا کند.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه انسجام خوبی در مجموعه شهرداری قم برقرار است، تصریح کرد: اگر انسان کار را برای خداوند انجام دهد قطعاً مورد حمایت خداوند نیز قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه هر مجموعه‌ای اگر وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، جامعه به اعتلا خواهد رسید، یادآور شد: شرط این اتفاق خلوص و داشتن رنگ و بوی خدایی است.

شهردار قم با بیان اینکه باید مجموعه‌های مختلف با اتحاد، خانواده شهر را تشکیل دهند، تاکید کرد: خدمات شهرداری قم از تولد تا پس از مرگ ادامه دارد.

به صفر رسیدن دفن مستقیم پسماند

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه امروز شهر قم به یکی از پاکیزه‌ترین شهرهای کشور تبدیل شده است، اضافه کرد: این اتفاق به همت نیروهای زحمت‌کش پاکبان رقم خورده است.

وی با بیان اینکه پس از تعطیلی شهر، خدمات این افراد آغاز خواهد شد، اظهار کرد: امروز در شهر قم به هیچ وجه دفن مستقیم پسماند نداریم و تمام مراحل جمع‌آوری، حمل و نقل و مدیریت پسماند به بهترین شکل انجام می‌شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه با پیاده راه‌های هسته مرکزی شهر حریم قدسی برای حرم مطهر حضرت معصومه (س) ایجاد شد، عنوان کرد: همچنین اتفاقات بسیار ارزشمندی در محدوده مسجد مقدس جمکران رقم خورده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه خدمات امروز شهرداری‌ها با گذشته قابل مقایسه نیست، ادامه داد: شهرداری در مناسبت‌های مختلف از جمله ۲۲ بهمن و نیمه شعبان نیز درگیر است.

وی با اشاره به اینکه امروز برخی افراد حتی افزایش آمار طلاق در جامعه را به گردن شهرداری می‌اندازند، خاطرنشان کرد: این اقدام یک اتفاق بسیار خطرناک است که می‌تواند شهرداری‌ها را درگیر کند.

افزایش مسئولیت شهرداری‌ها در طی زمان

شهردار قم با بیان اینکه در یک زمانی شهر را می‌ساختند و تحویل شهرداری می‌دادند، اظهار کرد: امروز هم ساخت شهر و هم نگهداری از شهر با شهرداری است. تمام اعضای خانواده بزرگ شهرداری در کنار هم فعال هستند و زیبایی شهر را مدیون فعالیت پاکبانان شهر و نیروهای فضای سبز هستیم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری در مواردی مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت مشترک است، خاطرنشان کرد: امروز تمام فعالیت شهرداری قم برنامه محور و بر اساس یک نقشه راه است.

وی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد مردم استان قم، شهرنشین هستند، گفت: روز به روز جمعیت شهرنشین در حال افزایش است و خدمات به این افراد نیز باید افزایش پیدا کند. موفقیت شهر در سایه اتحاد و همدلی است و از خداوند توفیق می‌خواهیم که بتوانیم مسیر شهدا را ادامه دهیم.

شهردار قم با اشاره به اینکه یک زمانی کار شهرداری‌ها تنها خدمت‌رسانی بود، افزود: امروز شهرداری‌ها در ابعاد مختلف وظایف کوچک و بزرگی بر عهده دارند.

ساختار تشکیلاتی شهرداری‌ها نامشخص است

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه از نظر تشکیلاتی جایگاه شهرداری‌ها هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: مدیریت یکپارچه شهری هنوز شکل نگرفته و از ۲۵ ارگان مختلف برای شهر فرمان صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق موجب آشفتگی در شهر خواهد شد، عنوان کرد: اگرچه امروز جمعیت شهرنشینان افزایش پیدا کرده است، اما همچنان با تشکیلات پیش از انقلاب در حال خدمت‌رسانی هستیم.

شهردار قم با بیان اینکه وحدت خوبی با مجموعه انتظامی استان داریم، گفت: برخی اختلافات و ناملایمات در مجموعه‌های مختلف موجب اخلال در خدمت‌رسانی به مردم می‌شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه در بحث فاز ۵ عمار یاسر به کمک نیاز داریم، اضافه کرد: برای آغاز به کار این پروژه و خیابان دور شهر نیازمند حمایت همه جانبه راهور هستیم.

کد خبر 736889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.