۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
امحای ۵۰۰ دیوارنوشته در قزوین

شهردار قزوین گفت: به منظور حذف آلودگی بصری و آراستن سیما و منظر شهری از ابتدای سال جاری ۵۰۰ مورد از دیوارنوشته‌ها امحا و رنگ‌آمیزی شد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از امحا و رنگ‌آمیزی دیوارنوشته‌های تبلیغاتی و غیرمجاز بر روی نماهای ساختمانی سنگی و آجرنمایی از ابتدای سال جاری خبر داد و اظهار کرد: به منظور حذف آلودگی بصری و آراستن سیما و منظر شهری از ابتدای سال جاری ۵۰۰ مورد از دیوارنوشته‌ها امحا و رنگ‌آمیزی شد.

وی افزود: این سازمان با بازدیدهای مستمر نسبت به پاک‌سازی دیوارنوشته‌های غیرمجاز که سبب مخدوش شدن دیوارها شده است، اقدام می‌کند و با توجه به پاک‌سازی نماهای ساختمانی سنگی و آجرنمایی با استفاده از محلول رنگ هزینه‌های قابل توجهی به سازمان تحمیل می‌کند.

شهردار قزوین تصریح کرد: عدم تخریب دیوارها و فضاهای شهری یکی از وظایف اصلی هر شهروند است که در نگه‌داری از این فضاها باید با سازمان زیباسازی مشارکت کنند.

صباغی همچنین از ایمن‌سازی محل فرونشست زمین در خیابان امام‌خمینی (بازار) کوچه زکی توسط واحد اجرایی سامانه ۱۳۷ خبر داد و گفت: بلافاصله عوامل اجرایی سامانه ۱۳۷ منطقه ۱ در محل حادثه حاضر شدند و اقدام به ایمن سازی محل کردند، در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشده و پس از ایمن‌سازی محل کارشناسان در حال بررسی علت یا علل فرونشست زمین در این منطقه شدند.

وی همچنین از ممنوع شدن پارک حاشیه‌ای در خیابان پیغمبریه به دلیل عملیات عمرانی خبر داد و افزود: روان‌سازی و تشدید اعمال قانون خودروها با هماهنگی پلیس راهور در خیابان پبغمبریه جهت رفاه حال شهروندان در روزهای پایانی سال اجرا می‌شود.

شهردار قزوین ادامه داد: شهروندان در ساعات شلوغی ترافیک از تردد و پارک‌های حاشیه‌ای غیرمجاز در محدوده مذکور اجتناب کرده و از ظرفیت پارکینگ‌های موجود استفاده کنند.

کد خبر 736841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.