اعزام ۷۲۰۰ نفر از خراسان شمالی به راهیان نور

معاون هماهنگ کننده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: بیش از ۷۲۰۰ نفر از خراسان شمالی به مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی در جنوب و غرب کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری امروز _شنبه بیست و ششم اسفند_ در اختتامیه جشنواره ره‌آورد سرزمین نور و تجلیل از فعالان اردوی راهیان نور اظهار کرد: راهیان نور مثل اربعین و محرم و سایر برنامه‌های مذهبی، یکی از ابزارهای فرهنگی است که تأثیر به‌سزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین مقابله با توطئه‌های دشمن دارد.

وی افزود: تهاجم فرهنگی و همه جانبه دشمن پس از جنگ تحمیلی با هدف نابودی جمهوری اسلامی همواره در حال انجام است و در این مسیر راهیان نور و سایر برنامه‌های فرهنگی موجب برهم زدن برنامه‌ریزی آنان شده است.

حجت‌الاسلام نوری ادامه داد: کمیت و کیفیت برگزاری راهیان نور امسال نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته و جوانان اصلی‌ترین مخاطب و همراه این سفر و برنامه هستند.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این همایش اظهار کرد: دانش‌آموزان ایران پس از گذراندن دوره آموزشی مجازی در ایام کرونا، نیاز دوچندان به سفرها و برنامه‌های باصفا و تأثیرگذاری چون راهیان نور دارند.

وی افزود: امروزه باید تمرکز ما بر تقویت و ایجاد انگیزه، امید و روحیه جهادی در بین مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باشد.

اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی نیز اظهار کرد: در سال جاری راهیان نوری با قدرت و رشدی دو و نیم برابری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد.

وی با بیان اینکه در انتخابات اخیر از جناح‌های مختلف حضور داشتند و منتخبان اصلی مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافتند، افزود: انتخابات با مشارکت بالا در خراسان‌شمالی شمالی یکی از نتیجه‌های اصلی راهیان نور است؛ مردم خراسان‌شمالی با مشارکت خود توطئه‌های دشمن را در زمینه دو قطبی سازی خنثی کردند.

عین‌الله حاتمی، معاون هماهنگ کننده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی نیز در حاشیه مراسم گفت: اردوی راهیان نور در سال جاری در دو مرحله تابستان در غرب و زمستان در جنوب کشور برگزار شد که ۷ هزار و ۲۰۰ نفر در جریان این دو مرحله به راهیان نور اعزام شدند.

وی افزود: ۱۴۲۹ نفر از دانشجویان و ۲۸۹۵ دانش‌آموز در راهیان نور امسال شرکت داشتند.

در پایان از برترین دلنوشته‌های ره‌آورد سرزمین نور و عوامل فعال در اجرای راهیان نور تقدیر صورت گرفت.

کد خبر 736821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.