پیش‌بینی بارش شدید باران برای چهارمحال‌وبختیاری/صدور هشدار قرمز هواشناسی

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری گفت: سامانه بارشی روز سه شنبه تقویت خواهد شدو در پی ورود این سامانه بارش شدید باران، احتمال تگرگ، بارش برف برای ارتفاعات و پدیده رعد و برق انتظار می‌رود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی اظهار کرد: سامانه بارشی روز سه شنبه تقویت خواهد شد و در پی ورود این سامانه بارش شدید باران، احتمال تگرگ، بارش برف برای ارتفاعات و پدیده رعد و برق انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها برای شهرستان کوهرنگ، کیار، اردل، فارسان، بخش‌هایی از بن، لردگان، فلارد و خانمیرزا پیش بینی می‌شود هرچند در سایر نقاط استان نیز بارش‌های خوبی انتظار می‌رود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در اثر ذوب برف‌های موجود و بارش شدید باران انتظار می‌رود.

نوروزی اضافه کرد: توصیه می‌شود طی سه شنبه از سفرهای غیر ضروری، توقف گردشگران و عشایر در مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ها خودداری شود.

نوروزی خاطر نشان کرد: این سامانه بارشی روز چهارشنبه استان را ترک خواهد کرد و طی روز چهارشنبه وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. برای روز پنجشنبه کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود همچنین برای روزهای پنجشنبه و جمعه هوای صاف تا قسمتی ابری انتظار می‌رود.

وی گفت: با توجه به اینکه در حال گذر از فصل سرد به فصل گرم هستیم الگوهای بارشی مدام در حال تغییر هستند و تغییرات اطلاع رسانی خواهند شد.

کد خبر 736768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.