تخریب ۳۴ ملک در محور دروازه ری قم

مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: از مجموع ۸۸ ملک در مسیر پروژه بهسازی محله دروازه ری، تاکنون ۳۴ ملک تملک و تخریب شده است.

محمدحسین علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به انتقاداتی که در بعضی رسانه‌ها نسبت به عرض محور دروازه ری مطرح می‌شود، اظهار کرد: تعریض محور دروازه ری که از محلات قدیمی شهر قم است، بر اساس طرح تفصیلی و مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی صورت می‌گیرد.

وی افزود: عرض معابر طی تدوین طرح تفصیلی شهرها تعیین شده است و در کمسیون ماده ۵ استان که شهرداری یکی از اعضای آن است، مصوب می‌شود، سپس برای تأیید به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور می‌رود و اینگونه نیست که شهرداری بر اساس خواست و اراده خود عرض معابر را تعیین کند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به طول ۱۳۰۰ متر محور دروازه ری در قم خاطرنشان کرد: این محور در طرح تفصیلی که در اسفند ۱۳۹۸ تأیید شده و عرض آن ۱۸ متر در نظر گرفته شده است.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه نیمی از محور دروازه ری در محدوده بافت تاریخی شهر قم قرار دارد، ادامه داد: مطابق قوانین، در محدوده بافت تاریخی ضوابط میراث فرهنگی به ضوابط طرح تفصیلی شهر ارجحیت دارد و در جلسات متعدد این موضوع مطرح شده است که میراث فرهنگی قم عرض ۱۸ متر را در بخش دوم این خیابان قبول ندارد.

وی با اشاره به وجود ۸۸ ملک در مسیر در پروژه ساماندهی محله دروازه ری اضافه کرد: از این تعداد ۳۴ ملک تملک و تخریب شده‌اند و در حال رایزنی برای تملک ۳۱ ملک هستیم.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به منابع مالی تملک محور دروازه ری گفت: در پروژه دروازه ری، به دلیل مشکلات مالکیتی املاک و تمایل نداشتن بسیاری از مالکان به گرفتن معوض از پردیسان تنها در پنج مورد توانستیم از تهاتر ۴۸ هکتاری استفاده کنیم و بیشتر تملکات به صورت نقدی انجام می‌شود.

کد خبر 736758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.