آمادگی ۱۳۵ گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در تعطیلات نوروز

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) از آمادگی ۱۳۵ گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف استان چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

هوشنگ فولادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، ۱۳۵ گروه جهادی آماده خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف استان چهارمحال و بختیاری هستند.

وی افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، ۳۴ گروه جهادی در عرصه‌های پزشکی_درمانی، محرومیت‌زدایی و آموزشی، عمرانی، فرهنگ و معنویت‌افزایی، اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی، دامپزشکی، خدماتی و توزیع بسته‌های معیشتی، عازم مناطق مختلف به ویژه کمتر برخوردار استان چهارمحال و بختیاری شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با اشاره به تداوم جهاد آب‌رسانی در چهار منطقه استان، افزود: طی قراردادی که با قرارگاه جهادی امام حسن (ع) بسته شد، همچنان آب‌رسانی به نقاط مختلف روستایی فاقد آب شرب ادامه دارد، که از بین ۲۸۳ روستا، آب‌رسانی به ۷۵ روستا تکمیل شده است و مابقی پیشرفت ۷۰ درصدی دارند.

فولادی ادامه داد: گروه‌های جهادی در قالب‌های مختلف، پایگاه‌های بسیج محلات، دانش‌آموزی، دانشجویی، جامعه پزشکی، مهندسان کشاورزی و صنعت و حقوقدانان و اقشار مختلف بسیج در طول سال مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی بی‌منت و خالصانه به مردم هستند.

وی گفت: اولویت فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار، صعب‌العبور و سپس حاشیه شهرها است‌.

هوشنگ فولادی خاطرنشان کرد: اعزام گروه جهادی به مناطق محروم، تعمیر و تکمیل مسکن محرومان و مددجویی، تهیه و تأمین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، آب‌رسانی به روستاهای فاقد آب شرب سالم و پایدار در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) احداث جاده و کانال‌های انتقال آب به اراضی کشاورزی، ساخت و تعمیرات غسالخانه، مساجد، خانه‌های عالم و نوسازی مدارس راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی زودبازده و حمایت از کارآفرینان اقتصاد مقاومتی، گوشه‌ای از اقدامات بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی است.

وی تصریح کرد: ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به هزار نفر تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و تعمیر و مرمت ۳۰۰ واحد مسکن محرومین و ساخت ۲۲۰ مسکن نیازمندان به همراه اهدای ۶۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های عزتمند استان گوشه‌ای از خدمات بسیج سازندگی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) اضافه کرد: صدها صندوق قرض‌الحسنه در استان راه‌اندازی شده که منجر به تشکیل تعاونی‌های متعدد شده است.

فولادی گفت: ۲۳ کارگاه‌های اشتغال‌زایی نیز راه‌اندازی شده است که در هر کارگاه متوسط تا ۱۲ نفر مشغول به فعالیت هستند که بیشتر از سرپرستان خانوار هستند.

کد خبر 736751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.