جابه‌جایی ۲۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ که از بیست‌وچهارم اسفند سال‌ جاری آغاز شده است تاکنون حدود ۲۰ هزار مسافر در استان توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استان جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _شنبه بیست‌وششم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کل ترددهای ثبت شده در شبانه‌روز گذشته در ورودی و خروجی‌های استان ۹۸ هزار و ۵۰۰ تردد بود.

وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به سال نو میزان ترددها در جاده‌های استان روند افزایشی دارد، تصریح کرد: فاصله غیرمجاز با ۴.۶۰ درصد بیشترین میزان تخلف ثبت شده در روز دوم طرح نوروزی بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به متوسط تردد ساعتی در آذربایجان غربی توسط وسایل نقلیه ۲۲۴ ساعت است، خاطرنشان کرد: در روز گذشته ساعات اوج تردد در جاده‌های استان بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ ثبت شد.

دست‌نشان تصریح کرد: طبق رصد دستگاه‌های ترددشمار در سطح استان، خودروهای سواری و وانت‌بار با بیش از ۴۸۰ هزار تردد، خودروی سنگین با بیش از ۴۹ هزار و اتوبوس با ۳۱۱۵ تردد بیشترین میزان تردد را در جاده‌های استان به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: بیشترین تردد مربوط به محور میاندوآب-ملکان با ۱۷ هزار و ۱۰۸ تردد بود.

دست‌نشان با اشاره به سفرهای نوروزی عنوان کرد: در مجموع ۱۹ هزار و ۷۳۱ مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان در قالب ۲۷۳۸ سفر جابه‌جا شده است.

وی ادامه داد: از کل مسافرهای جابه‌جا شده، ۷۷۲۶ مسافر توسط اتوبوس، ۷۹۹۶ مسافر توسط مینی‌بوس و ۲۷۳۸ مسافر توسط سواری جابه‌جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی یادآور شد: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان برای خدمت‌رسانی به مردم پای کار هستند تا ضمن کاهش تصادفات شاهد سفر ایمن در استان باشیم.

کد خبر 736675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.