۵۵ کودک بی‌سرپرست در کرمانشاه صاحب خانواده شدند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سال جاری ۵۵ فرزند شامل ۲۳ پسر و ۳۲ دختر به خانواده‌های متقاضی واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بهزاد شهبازی امروز _شنبه بیست‌وششم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۲، تسهیل فرزندخواندگی است، چراکه داشتن خانواده برای فرزندان بهزیستی تأثیر روحی و روانی بسیار خوبی برای آن‌ها به دنبال دارد.

وی با اشاره به عملکرد بسیار مطلوب بهزیستی استان در این راستا افزود: طی سال جاری ۵۵ فرزند شامل ۲۳ نفر پسر و ۳۲ فرزند با جنسیت دختر به خانواده‌های متقاضی واگذار شده که این تعداد واگذاری دوبرابر، دو یا سه سال گذشته بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه در خصوص واگذاری فرزند اولویت‌بندی‌های داریم، خاطرنشان کرد: خانواده‌های تا ۴۵ سال صلاحیت واگذاری فرزند نوزاد را دارند، خانواده‌های ۴۵ سال به بالا با توجه به نظر کمیته تخصصی صلاحیت واگذاری فرزند بالای ۵ سالرا دارند، البته می‌توانند فرزند زیر پنج سال هم داشته باشند.

شهبازی بیشتر متقاضیان فرزندخواندگی را مربوط به کودکان زیر سه سال دانست و ادامه داد: کودکان معلول و بیمار با نیاز ویژه‌ای هم داریم که واگذاری آن‌ها برای بهزیستی بسیار حائز اهمیت است، به‌طوری که تاکنون در استان دو کودک با نیاز ویژه به خانواده‌ها واگذار شده‌اند.

وی تاکید کرد: شرایط طرح امین از فرزندخواندگی جدا است، هفته گذشته اولین امین موقت استان را با واگذاری کودک هفت ساله داشتیم، به نحوی که در این طرح متقاضیانی که از تمکن مالی اولیه‌ای برخوردارند، می‌توانند کودکان بدسرپرستی را تحت سرپرستی موقت قرار دهند تا شرایط بازگشت کودک به خانواده‌اش فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط واگذاری برای فرزندخواندگی به سه اولویت، تصریح کرد: نخست زوجینی که ۵ سال از زندگی مشترک آن‌ها گذشته و برای درمان ناباروری هم اقدام کرده‌اند، اما صاحب فرزند نشده‌اند، دوم خانواده‌هایی که به هر دلیلی مجرد هستند یا طلاق گرفته‌اند و سوم خانواده‌های که فرزند دارند و تمایل به داشتن فرزند دیگری دارند.

شهبازی اضافه کرد: واگذاری فرزند به متقاضیان تا شش ماه به صورت موقت است و پس از بررسی و تأیید صلاحیت خانواده‌ها، واگذاری نهایی می‌شوند و بعد از آن بهزیستی هر سال یک یا دو نوبت به عنوان میهمان از این خانواده سرکشی می‌کند تا به‌طور مستقیم شرایط حاکم بر خانواده و فرزند بررسی شود.

وی با اشاره به نگهداری ۹۰ بچه در سن‌های مختلف از بدو تولد تا ۱۸ سالگی در مراکز زیرپوشش این نهاد حمایتی گفت: فرهنگ و تبیین فرزندخواندگی در جامعه در حال نهادینه شدن است، به طوری که در بعضی مناطق که این موضوع کم اتفاق افتاده بوده، سال جاری خانواده‌ها  به سمت فرزندخواندگی آمدند ، همچون منطقه اورامانات که در آن بیش از ۵ فرزند را به فرزندخواندگی قبول کردند.

کد خبر 736659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.