رهاسازی ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی

فرمانده انتظامی شهرستان ری از رهاسازی ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، محمدقاسم طرهانی اظهار کرد: در راستای مقابله و مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری، تحقیقات میدانی و مقابله‌ای با تغییر کاربری غیرقانونی و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی بخش امین آباد در دستور کار مأموران کلانتری ۱۷۳ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان و بخشداری منطقه، زمین‌های مورد نظر شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و بناهای احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: در این عملیات ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین‌خواران در آمده بود، رهاسازی شد و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

وی با اشاره به ارزش زمین‌های رهاسازی شده از چنگ زمین‌خواران ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان، ارزش زمین‌های رهاسازی شده بیش از ۲,۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است و در این راستا ۲۰ حکم قضائی در روز گذشته به اجرا در آمد.

طرهانی با بیان اینکه اینکه تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

کد خبر 736650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.