برگزاری بازارچه نقش‌جهان در مسجد قبای اصفهان

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: بازارچه نوروزی نقش‌جهان با مشارکت اداره فرهنگی و اجتماعی این منطقه و کارگروه اشتغال دفتر امام جمعه شمال شهر به‌منظور حمایت ویژه از تولیدکنندگان و مشاغل خانگی در مصلای نماز جمعه مسجد قبا برگزار می‌شود.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازارچه نوروزی نقش‌جهان با هدف حمایت از تولید کنندگان و مشاغل خانگی، جامعه هنرمندان و صنایع دستی، بانوان سرپرست خانوار، جامعه حامیان اوتیسم و معلولان در این منطقه برگزار می‌شود.

وی افزود: بدون شک هنر بانوان هر شهر از پخت نان‌های محلی تا دوخت‌های دستی و هنری، صنایع دستی و کشت گل و گیاه ظرفیت‌های پنهانی است که می‌توانند زمینه‌ساز ایجاد درآمدهای پایدار در شهرها باشند.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بازارچه نوروزی نقش‌جهان با مشارکت اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این منطقه و کارگروه اشتغال دفتر امام جمعه شمال شهر در آستانه نوروز به‌منظور حمایت ویژه از تولیدکنندگان و مشاغل خانگی، جامعه هنرمندان و صنایع دستی و معلولان جامعه حامیان اوتیسم در مصلای نماز جمعه مسجد قبا برگزار می‌شود.

رسالت ایجاد زمینه اشتغال بانوان و توانمندسازی آن‌ها را از اولویت‌های مهم در حوزه زنان و به ویژه زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: هدف از برگزاری این بازارچه، شناسایی و معرفی هنرمندان ناشناخته، رونق صنایع دستی، حمایت از تولید محصولات خانگی و ایجاد اشتغال خانگی است.

برگزاری بازارچه نقش‌جهان در مسجد قبای اصفهان

وی تصریح کرد: در بازارچه نقش‌جهان، هنرمندان، بانوان سرپرست خانوار، معلولان جامعه حامیان اوتیسم صنایع دستی و تولیدات خانگی خود را از جمله میناکاری، فیروزه‌کوبی، مس، شمع، ادویه‌جات، زیورآلات، سفره‌های هفت‌سین و انواع شیرینی خانگی ارائه می‌شود.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان برگزاری چنین بازارچه‌هایی را به عنوان فرصتی برای عرضه توانمندی و ظرفیت بانوان در عرصه‌های مختلف تولیدی، اشتغال و درآمدزایی دانست و افزود: این بازارچه از بیست‌وششم تا بیست‌وهشتم اسفند از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ برای بازدید عموم دایر است.

کد خبر 736612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.