حمله معترضان حامی فلسطین به ساختمان نیویورک تایمز

معترضان حامی فلسطین در آمریکا در اعتراض به مواضع نیویورک تایمز نسبت به جنگ غزه و مردم فلسطین به ساختمان این روزنامه یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، معترضان در همبستگی با مردم فلسطین در نوار غزه به ساختمان نیویورک تایمز در میدان منهتن آمریکا حمله کردند و این روزنامه را به دلیل کوتاهی در پوشش اخبار صحیح نوار غزه و انتشار خبرهای مغرضانه به نفع رژیم صهیونیستی در این باره محکوم کردند. به گزارش میدل‌ایست آی، این اعتراضات از سوی معترضان حامی فلسطین تحت عنوان «نیویورک تایمز حامی جنایات اسرائیل در غزه» نام‌گذاری و برپا شد.

اقدام معترضان هم‌زمان با کنفرانس سالانه نیویورک تایمز تحت عنوان «وضعیت تایمز» انجام گرفت و فعالان معترض همچنین مانع خروج یک محموله مربوط به این روزنامه از کارخانه چاپی در منطقه کوئینز نیویورک شدند. نیویورک تایمز به دلیل سوگیری‌های عامدانه نسبت به روایت جنگ رژیم اسرائیل در غزه مورد انتقاد حامیان فلسطین قرار گرفته است.

اهمیت این موضوع زمانی بیشتر شده است که نتایج یک تحلیل نشان می‌دهد، پوشش خبری نیویورک تایمز، واشنگتن پست و لس‌آنجلس تایمز از زمان جنگ غزه با یک سوگیری مداوم علیه فلسطینی‌ها همراه بوده است و این منابع خبری توجه بسیار کمی به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و بمباران‌های شدیدش بر روی کودکان و روزنامه‌نگاران دارند.

معترضان در این تظاهرات با پوشیدن پیراهن‌هایی که روی آنها نوشته شده بود، «آزادی برای فلسطین» و «حمایت از نسل‌کشی در این روزنامه» مقابل ساختمان نیویورک‌تایمز در منطقه منهتن تجمع کردند. با وجود تدابیر شدید امنیتی بیش از ۱۰۰ معترض توانستند وارد ساختمان روزنامه شده و شعارهای حامی فلسطین سر دهند.

پیش‌تر در ماه ژانویه نشریه اینترسپت بیش از هزار مقاله نیویورک تایمز، واشنگتن‌پست و لس‌آنجلس تایمز را در مورد جنگ رژیم صهیونیستی در غزه گردآوری کرد و برخی اصطلاحات کلیدی در این جنگ را و شیوه به کار بردن آن‌ها در هر یک از این رسانه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

نتایج به دست آمده در این بررسی‌ها نشان‌دهنده نبود تعادل فاحش در نحوه پوشش اخبار فلسطین و رژیم صهیونیستی بود و مشخص شد اکثر اخبار با روایت‌هایی نادرست و با محوریت حمایت از مواضع صهیونیست‌ها منتشر شده است.

منبع: فارس

کد خبر 736601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.