برپایی غرفه‌های معرفی و فروش صنایع‌دستی در موزه‌های گلستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برپایی غرفه‌های معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی در موزه های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط‌عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، محمدجواد ساوری اظهار کرد: هم‌زمان با سفرهای نوروزی و در راستای معرفی فرهنگ، هنر و تاریخ میراث ملموس و ناملموس استان در محوطه هشت موزه سطح استان، غرفه‌های معرفی و فروش و همچنین ورکشاپ محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان استان برپا می‌شود.

وی افزود: این موزه‌ها شامل موزه باستان‌شناسی گرگان، موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی گرگان (خانه تاریخی امیرلطیفی)، کاخ موزه گرگان، موزه مردم‌شناسی آزادشهر، موزه مردم‌شناسی علی‌آباد کتول، موزه فرش گنبدکاووس، موزه مردم‌شناسی گمیشان و موزه مردم‌شناسی مینودشت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: غرفه‌های ایجاد شده صنایع‌دستی هم‌زمان با روزها و ساعات فعالیت موزه‌ها در محل موزه‌های استان برپا می‌شود و تولیداتی از جمله جاجیم‌بافی، زیورآلات سنتی، نساجی سنتی، سفال و سرامیک، انواع سوزن‌دوزی، ابریشم‌بافی، سفالگری، چرم‌دوزی در کنار تراش‌های سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در معرض نمایش و فروش قرار می‌گیرد.

کد خبر 736597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.