پیام رمضانی واتیکان؛ تشویق به همکاری برای صلح جهانی

«شورای پاپی گفت‌وگوی بین ادیان واتیکان» پیام سالانه خود را برای ماه اسلامی رمضان منتشر کرده و از همه مؤمنان به ادیان مختلف خواسته است که «آتش‌های نفرت، خشونت و جنگ را خاموش کنند و در عوض شمع صلح را روشن کنند.»

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، افزایش تعداد درگیری‌ها در جهان باعث شده است که شورای پاپی گفت‌وگوی بین ادیان واتیکان در پیام سالانه خود برای ماه رمضان و عید فطر خطاب به «برادران و خواهران مسلمان» بار دیگر بر موضوع تلاش برای صلح تمرکز کند.

پیام «نزدیک و دوستی» روز جمعه، پانزدهم مارس منتشر شد و از مسیحیان و مسلمانان درخواست می‌کند آتش جنگ را خاموش کنند و شمع صلح را روشن کنند.

در این یادداشت چنین عنوان شده است: «در حالی که افرادی به شدت از اثرات ویرانگر رنج می‌برند، برخی نیز هستند که بی‌رحمانه از سود اقتصادی عظیم حاصل از تجارت غیراخلاقی اسلحه خوشحال می‌شوند.»

این پیام با نقل قول از پاپ فرانسیس، که زمانی این موضوع را «آغشتن لقمه‌ای نان به خون برادرمان» توصیف کرده بود، تأکید شده است.

پیام رمضانی واتیکان؛ تشویق به همکاری برای صلح جهانی

رئیس بخش گفت‌وگوی بین ادیان، کاردینال میگوئل آنجل آیوسو گیشو خاطرنشان کرده است که تخریب زیرساخت‌ها و دارایی‌ها زندگی افراد را به‌طور ناامیدکننده‌ای دشوار کرده است و همین امر وضعیت اسف‌بار آوارگان و پناهندگانی را برجسته می‌کند که به دلیل جنگ مجبور به فرار شده‌اند. این اعلامیه جنگ‌ها را برادرکشی، پوچ و تاریک توصیف کرده است که در آن همه بازنده هستند. پیام ماه رمضان یادآور می‌شود که همه ادیان زندگی انسان را مقدس می‌دانند و بنابراین شایسته احترام و حمایت هستند.

در این پیام آمده است که روزه و سایر اعمال تقوای مسلمانان در ماه مبارک رمضان و عید فطر، ثمره‌های فراوان آرامش، امید و شادی به ارمغان می‌آورد.

این اعلامیه با توصیه‌ای به پایان می‌رسد که «به خداوند متعال به عنوان خدای صلح و منشأ آرامش نگاه کنید و در حالی که صلح یک موهبت الهی است، ثمره تلاش انسان نیز هست، پس باید ایجاد و حفظ شود.»

پیام رمضانی واتیکان؛ تشویق به همکاری برای صلح جهانی

کد خبر 736586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.